سرمایه گذاری مستقیم ابراز نگرانی شدید بانک مرکزی انگلیس از تورم قیمت‌ها - اینوست دایرکت

به گزارش خبرگزاری اینوست دایرکت ( سرمایه گزاری مستقیم ) به نقل از روزنامه گاردین، پس از آنکه رئیس بانک مرکزی انگلیس خطاب به نمایندگان مجلس هشدار داد که از افزایش نرخ تورم در این کشور بسیار نگران است، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور قبل از تعطیلات کریسمس بیشتر به نظر می رسد.

اندرو بیلی با ارائه شواهد به کمیته منتخب خزانه داری مجلس عوام انگلیس گفت که از افزایش هزینه های زندگی در این کشور “بسیار نگران” است و این که در آخرین جلسه بانک مرکزی برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، نزدیک بود به افزایش هزینه های استقراض رای دهد.

زمانی که کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (MPC) با رای ۲ به ۷ به نگه داشتن نرخ ها در ۰٫۱% رای داد، بیلی با اکثریت همراه شد، اما به صراحت گفت که می تواند در جلسه بعدی در دسامبر نظر خود را تغییر دهد.

وی با اشاره به این احتمال که این بانک می تواند برای اولین بار از زمان شروع همه گیری کووید-۱۹ سیاست های سخت گیرانه خود را آغاز کند، گفت: همه جلسات در حال انجام است. ما در تلاش برای ثبات قیمت هستیم.

این بانک در حال حاضر پیش بینی کرده است که تورم در بهار آینده به اوج خود یعنی به ۵ درصد برسد که بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی تعیین شده توسط دولت است، اما بیلی گفت که از رای دادن به افزایش هزینه های استقراض در این ماه خودداری کرده است، چرا که وی به شواهد بیشتری در مورد بازار کار پس از مرخصی های اجباری بدون حقوق نیاز دارد.

رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت: من از وضعیت تورم بسیار ناراحت هستم. من می خواهم در این مورد بسیار شفاف صحبت کنم. البته که نمی‌خواستیم، تورم بالاتر از هدف باشد.

این مقام در ادامه تاکید کرد که شواهد حاکی از آن است که بسته شدن طرح مرخصی های بدون حقوق در پایان سپتامبر منجر به افزایش قابل توجهی در بیکاری نشده است.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : اخبار اقتصادی تاريخ : 19 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.