سرمایه گذاری مستقیم ۹ میلیون تن گندم خارجی خریداری شد - اینوست دایرکت

به گزارش خبرگزاری اینوست دایرکت ( سرمایه گزاری مستقیم ) هشتمین جلسه کارگروه ملی گندم ، آرد ونان با هدف ساماندهی و پایش وضعیت گندم ، آرد ونان کشور با حضور یزدان سیف ،معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان دبیر و دیگر اعضا برگزار شد.

 حسن حنان ، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص شرایط تامین گندم مورد نیاز کشور گفت: از محل خرید گندم داخلی در سال جاری با احتساب خرید بخش خصوصی توانستیم مقدار ۴میلیون و ۵۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم .

حنان مقدارتامین این کالای استراتژیک از محل واردات را نیز بالغ بر ۹ میلیون و ۱۶۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۹۱۸ هزار تن گندم از طریق بنادر وارد کشور و به مراکز ذخیره سازی ارسال شده است.

وی میزان حمل و نقل گندم وارداتی از بنادر را از ابتدای سالجاری تاکنون ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: سال گذشته میزان حمل گندم تا پایان سال ۳ میلیون تن بوده است

حنان افزود: میزان جابه جایی گندم از استان ها در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۲۲ هزار تن بوده است که امسال مقدار جابجایی گندم به دلیل کاهش میزان خرید تضمینی گندم به ۹۴۱ هزارتن رسید.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: علیرغم تحریم های بی سابقه با برنامه ریزی و پیگیری شرکت بازرگانی دوئتی ایران و دیگر سازمان های مرتبط با تامین کالای استراتژیک گندم توانستیم آرامش بازار را ایجاد کنیم.

وی همچنین مقدار فروش گندم برای مصارف خبازی یارانه ای نوع یک و دو و مصرف صنف وصنعت را از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۷ میلیون و ۳۰۳ هزار تن اعلام کرد وافزود:میزان فروش گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین مقطع زمانی۴/۸ درصد افزایش داشته است.

در ادامه مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران باتوجه به ارائه گزارش نماینده سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولیدکنندگان از این که برخی استان ها هنوز تغییر قیمت نان استان را خود اعلام نکرده اند خواستار اقدام سازمان حمایت در خصوص معرفی این استان ها به شرکت بازرگانی دولتی ایران و مکاتبه این شرکت با استانداران شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عدم اطلاع مردم از قیمت نان واحد های صنفی را از مشکلات این حوزه دانست و گفت: یکی از تکالیف واحدهای صنفی نصب تابلو درج نرخ نان می باشد که ادارات کل غله با همکاری سازمان های حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان می توانند از محل یارانه نسبت به تنظیم و طراحی پوستری در خصوص تمامی اطلاعات نانوایی ها اقدام کند.

سیف با اشاره به میزان یارانه اختصاصی به حوزه گندم ، آردو نان خواستار طراحی یک سامانه در خصوص ورود اطلاعات و مشخصات واحدهای نانوایی برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم شد.

وی افزود: نان علاوه بر اینکه یک کالای اقتصادی است کالای امنیتی و سیاسی است که باید چارچوبی از طرف ستاد تظیم بازار در خصوص قیمت گذاری این کالا تدوین و ابلاغ شود.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : اخبار اقتصادی تاريخ : 19 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها