سرمایه گذاری مستقیم آغاز برنامه سراسری بهینه سازی روشنایی معابر برای پایداری شبکه برق در زمستان - اینوست دایرکت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری اینوست دایرکت ( سرمایه گزاری مستقیم )، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر از آغاز برنامه سراسری بهینه سازی شبکه های توزیع برای پایداری شبکه برق در پاییز و زمستان  خبر داد و گفت: در این طرح روشنایی معابر و تونل های بین شهری بصورت یک در میان خاموش خواهد شد به نحوی که هم روشنایی تامین و هم در مصرف سرخت صرفه جویی شود.

وی افزود: مصرف برق هرپایه روشنایی معابر معادل برق مصرفی یک خانوار است، بنابراین خاموش کردن هر یک پایه امکان تامین برق پایدار یک خانوار را فراهم می کند.

متولی زاده با اشاره به این که زمستان سال گذشته مصرف گاز کشور در بخش خانگی به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید، گفت: هدف از اجرای مانور امروز، مدیریت مصرف سوخت است که تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: در فصل سرد سال به دلیل افزایش مصرف، تحویل گاز به نیروگاه ها اولویت ندارند و به همین دلیل صنعت برق با انجام این مانور در صرفه جویی پیشگام شده است.

متولی زاده اضافه کرد: ظرفیت تولید برق در این ایام آزاد است اما به دلیل محدودیت تأمین گاز و جلوگیری از ایجاد هزینه بیشتر در مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها،  این اقدام سراسری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر از برآورد صورت گرفته در صرفه جویی  ۱٫۵ میلیون لیتری گازوئیل در هر روز با اجرای این طرح خبر داد و گفت: پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر تأمین منابع مالی طرح های بهینه سازی سوخت و انرژی، از محل سوخت صرفه جویی شده در دست بررسی است.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی کامل و همکاری شهرداری ها و پلیس راهور در اجرای برنامه سراسری بهینه سازی شبکه های توزیع و روشنایی معابر شد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 283 views بار دسته بندی : اخبار اقتصادی تاريخ : 19 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.