سرمایه گذاری مستقیم درج 2 نماد جدید در بورس / یک صندوق سرمایه‌گذاری در سهام وارد بورس می‌شود - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای هفته تا کنون دو شرکت نماد خود را برای معامله در بورس در فهرست نمادهای بورس اوراق بهادار تهران درج شدند.

نخستین آنها شرکت بورس انرژی ایران بود که با نماد «انرژی» به عنوان پانصد و سی و نهمین شرکت پذیرفته شده در بخش فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط و گروه فعالیت‌های کمکی واسطه‌گری‌های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس درج شد. بر اساس امیدنامه این شرکت که در وبسایت کدال منتشر شده است این شرکت با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریالی در پایان سال ۹۸ به ازای هر سهم خود ۵۴۴ ریال سود محقق کرده است. همچنین میزان دارایی‌های این شرکت بیش از یک میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال برآورد شده است.

روز گذشته نیز صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در سهام ارزش آفرین بیدار با نماد «ارزش» در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج شد. مدیریت این صندوق بر عهده شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار و موسس آن کارگزاری اقتصاد بیدار است. تعداد واحدهای سرمایه‎‌گذاری این صندوق ۱۰۰ میلیون واحد در نظر گرفته شده که ۹۹ میلیون آن به عنوان واحدهای عادی خواهند بود. همچنین حداقل ۷۰ درصد ترکیب دارایی‌های این صندوق را سهام پذیرفته شده در بورس و فرابورس تشکیل می‌دهد و سهام بازار پایه حداکثر ۱۰ درصد از این صندوق را شامل خواهند شد. این در حالی است که بازه زمانی بازگشایی این صندوق متعاقبا به اطلاع سرمایه‌گذاران خواهد رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها