سرمایه گذاری مستقیم دولت یارانه ارز ۴۲۰۰ را به جای مردم به تولیدکننده بدهد - اینوست دایرکت

 قاسم پیشه‌ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری اینوست دایرکت ( سرمایه گزاری مستقیم ) اظهار داشت: به دلیل عدم توان نظارتی دولت در سالهای گذشته، مصرف کننده و تولیدکننده از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره نبرده اند و این دو بخش عمدتا از نحوه اختصاص یارانه‌ها ناراضی هستند.

وی افزود:  برای رفع این مشکل ساده ترین کار حذف یارانه تولیدات کشاورزی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است ولی تبعات تنش زای این اقدام به همه جامعه می رسد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور ادامه داد: در تمام دنیا مرسوم است که در قیمت ۷ تا ۱۰ کالای اساسی که قوت قالب مردم است دولت به بازار آنها ورود کند و اقدامات تنظیم بازاری انجام دهد؛ با حمایت دولت از جامعه کشاورزی، محصولات آنها با قیمت کمتری به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: برای اعطای یارانه ها به بخش کشاورزی از همان سال های گذشته باید نظام صنفی کشاورزی را مسئول توزیع و نظارت بر یارانه های کشاورزی می کردیم اما دولت های قبل به بخش خصوصی اعتقادی نداشتند.

پیشه‌ور گفت: نظام صنفی کشاورزی کشور که اکنون به اتاق اصناف کشاورزی ارتقا یافته است، این آمادگی را دارد تا هرگونه تسهیلات بانکی و یارانه را به بخش کشاورزی بر اساس پروانه و اهلیت تولیدکنندگان توزیع کند.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور اظهار داشت: در حال حاضر سیستم مورد نظر برای نظم بخشی، ساماندهی و نظارت بر جامعه کشاورزی در اتاق اصناف کشاورزی کشور وجود دارد.

پیشه‌ور گفت: ما می توانیم تسهیلات یارانه‌ای را بر اساس هکتار هر کشاورز اختصاص دهیم اما اکنون  این تسهیلات توسط شورای روستا و وزارت جهاد کشاورزی اختصاص می یابد که از دقت لازم برخودار نیست و آشفتگی دارد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : اخبار اقتصادی تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها