سرمایه گذاری مستقیم عرضه اولیه غکورش بخریم یا نخریم؟ / آیا غکورش گران عرضه می‌شود؟ - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح شرکت صنعت غذایی کورش ۳۶۰ میلیون از سهام خود (معادل ۱۲ درصد) را با نماد «غکورش» به صورت عرضه اولیه وارد بورس خواهد کرد. که از میزان ۳۰۰ میلیون سهم در فرایند کشف فیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت.

معرفی شرکت

شرکت صنایع غذایی کورش، با نام اولیه «صنعت بسته‌بندی کورش» در خرداد ماه ۱۳۹۰ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید و یک سال بعد به «صنعت غذایی کورش» تغییر نام داد. موضوع فعالیت این شرکت، ساخت و احداث کارخانجات تولیدی، واردات مواد اولیه ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صادرات محصولات و مواد اولیه و بازاریای مجاز غیرهرمی و غیرشبکه‌ای است.

سرمایه این شرکت در حال حاضر ۳ هزار میلیارد ریال است که طی مرحله از بدو تاسیس به این مقدار افزایش رسیده است. که آخرین دور آن افزایش سرمایه ۳۲۹ درصدی در بهمن ماه ۱۳۹۸ بوده است که از آورده نقدی سهامداران حاصل شده است. همچنین سهامدار عمده این شرکت با مالکیت بالای ۹۹٫۹۹ درصد شرکت گسترش صنایع بسته‌بندی کورش است. همچنین وجود شرکت گروه صنعتی گلرنگ به عنوان سهامدار عمده و شرکت‌های زیرمجموعه آن این مزیت را برای شرکت صنعت غذایی کورش به وجود آورده که بتواند از پتانسیل بازاریابی و تبلیغاتی موجود در این گروه استفاده کند.

عملکرد مالی

غکورش در سال مالی ۹۸ توانسته از فروش محصولات و خدمات خود ۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد که نسبت به سال مالی ۹۷ رشدی ۵۰ درصدی داشته است. همچنین اگر چه سود خالص این شرکت در پایان سال مالی ۹۸ با رشدی ۴۳ درصدی به ۳۸۵ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان رسیده است اما با توجه به افزایش سرمایه این شرکت از ۷۰۰ میلیارد ریال به ۳ هزار میلیارد ریال، سود هر سهم این شرکت افتی ۶۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

ارزش‌گذاری

برای ارزش‌گذاری هر سهم شرکت صنایغ غذایی کورش، از روش تنزیل سود نقدی و تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران استفاده شده و با استفاده از روش نسبی قیمت به سود با شرکت‌های مشابه مقایسه شد که بر این اساس از روش تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران، ارزش برآوردی هر سهم ۲۹۷۴۹ ریال، به روش تنزیل سود نقدی ارزش هر سهم ۳۱۷۵۵ ریال و به روش ارزش‌گذاری نسبی ارزش برآوردی هر سهم ۳۱۸۲۶ ریال محاسبه شده است. با توجه به این سه روش و میانگین‌گیری ارزش نهایی به ازای هر سهم غکورش ۳۱۱۱۰ ریال برآورد شده است که با توجه به سقف قیمتی تعیین شده ۲۹۰۰۰ ریالی در عرضه اولیه نسبت قیمت کشف شده به ارزش حقیقی سهم ۹۳ درصد محاسبه شده است که در مقایسه با عرضه اولیه‌های قبلی کمی بالا به نظر می‌رسد.

در عرضه اولیه غکورش هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۷۵۵ تا ۲۹۰۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که حداکثر نقدینگی آن معادل ۲۹۰ هزار تومان است. اما در صورت مشارکت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در این عرضه اولیه به هر نفر حداکثر ۵۵ سهم تعلق خواهد گرفت که به ۱۶۰ هزار تومان پول نیاز خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 324 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها