سرمایه گذاری مستقیم عملکرد مالی یک نماد پالایشی در بورس / کاهش ۹ درصدی سودآوری «شتران» در سال ۹۸ - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پالایش نفت تهران طی گزارشی اطلاعات و صورت‌های مالی سال ۹۸ خود را منتشر کرد. بر این اساس این شرکت در سال ۹۸ توانسته به ازای هر سهم سودی ۷۳۲ ریالی را محقق سازد که نسبت به سال ۹۷ افتی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در این گزارش که اصلاحیه گزارش قبلی بوده و در آن فروش نفت کوره صادراتی و بنکرینگ در حساب‌ها منظور شده است. درآمدهای عملیاتی این شرکت در پایان سال ۹۸ معادل ۵۶۳ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال مالی ۹۷ رشدی ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد اما با توجه به افزایش ۵۹ درصدی هزینه‌های این شرکت، سود خالص شتران به ۳۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال رسیده که تنها ۴ درصد بیشتر از سال مالی ۹۷ بوده است.

صورت وضعیت مالی این شرکت همچنین نشان می‌دهد که جمع کل دارایی‌های شتران در پایان سال ۹۸ به بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با آخرین ارزیابی دارایی‌های این شرکت در ابتدای سال مالی ۹۷ رشدی ۲۰۴ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در همین مدت میزان بدهی‌های شتران با ۲۶۱ درصد افزایش به ۴۵ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال رسیده است.

بررسی دقیق‌تر این گزارش نشان می‌دهد شتران در سال ۹۸ در مجموع ۵۲۱ هزار مترمکعب گاز مایع به فروش رسانده که در مقایسه با سال گذشته افتی ۱۰ درصدی داشته است. همچنین کاهش ۵ درصدی فروش انواع بنزین از سوی این پالایشگاه در حالی رخ داده که میزان فروش نفت کوره ۹ درصد رشد داشته است. در مجموع شتران در سال ۹۸ حدود ۱۳ میلیون و ۴۱۶ هزار مترمکعب انواع محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به سال ۹۷ افتی ۲ درصدی داشته است.

گزارش عملکرد ماهانه شتران همچنین نشان می‌دهد این شرکت در اردیبهشت ماه ۹۹۸ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به فروردین ماه افتی ۴٫۷ درصدی داشته است. در حالی که قیمت هر سهم شتران در یک ماه اخیر حدود ۱۰ درصد افت داشته است، بازدهی یکساله این شرکت در بورس بیش از ۲۱۶ درصد به ثبت رسیده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها