سرمایه گذاری مستقیم قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۴| بازار طلا در انتظار آمار اقتصادی آمریکا - اینوست دایرکت

به گزارش خبرگزاری اینوست دایرکت ( سرمایه گزاری مستقیم ) به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار آمارهای اقتصادی ای هستند که می تواند ابهامات موجود در خصوص سیاست پولی آینده فدرال رزرو را بزداید و در شرایطی که تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا موجب تقویت بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از ماه نوامبر تاکنون قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱۹ درصد افزایش به ۱۸۲۶ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰٫۲۵ درصد رشد به ۱۸۲۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا از ابتدای هفته تاکنون حدود ۱٫۴ درصد رشد داشته است.

روز پنجشنبه و یک روز پس از انتشار آمارهایی که نشان می داد قیمت های مصرف کننده در آمریکا طی ماه دسامبر بالاتر رفته، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش داشت و به پایین ترین رقم دو ماه گذشته رسید. سوددهی اوراق قرضه ده سال دولت آمریکا هم از بالاترین رقم های ۲ سال اخیر که اوایل هفته به ثبت رسیده بود فاصله گرفته است.

طی روزهای گذشته مقام های بانک مرکزی آمریکا این سیگنال را به بازار ارسال کرده اند که فدرال رزرو خود را برای آغاز افزایش نرخ بهره در ماه مارس آماده می کند.

در هنگام افزایش نرخ بهره بازار طلا به محلی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل می شود، اما هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می تواند بر جذابیت این بازار اثر بگذارد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمارهای دولت آمریکا در مورد میزان خرده فروشی و تولیدات صنعتی هستند تا تحلیل دقیق تری در مورد سیاست های پولی آینده فدرال رزرو به دست بیاورند.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : اخبار اقتصادی تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.