سرمایه گذاری مستقیم محدودیتی برای صادرات فولاد ایران به سوریه نیست/ مانور ترکیه با فولاد ایران در بازار سوریه - اینوست دایرکت

به گزارش خبرگزاری اینوست دایرکت ( سرمایه گزاری مستقیم )، سیدرضا شهرستانی در خصوص محدودیت دولت سوریه برای صادرات فولاد ایران به این کشور، گفت: تحریم های ظالمانه دو کشور ایران وسوریه باعث محدودیت در این زمینه شده است به نحوی‌که تحریم ها سبب شده از بیش از یک سال پیش صادرات فولاد ایران که عموما میلگرد است به سوریه با محدودیت مواجه شود.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد صادرات فولاد ایران به سوریه به میلگرد اختصاص دارد گفت: حدود ۲۰ درصد نیز تیرآهن به سوریه صادر می شود.  در این بین تجار ترکیه نیز از این شرایط به وجود آمده حداکثر استفاده را می برند زیرا میلگرد را از ایران ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن می خرند، اما با سود ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلاری به تجار سوری می فروشند.

شهرستانی با اشاره به میزان صادرات فولاد ایران در ۷ ماهه نخست امسال به کشور ترکیه و سوریه بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در ۷ ماهه نخست امسال ۵۷ هزار تن فولاد به ترکیه و ۶ هزار و ۵۰۰ تن فولاد به سوریه صادر شده است.

وی با بیان اینکه محدودیت صادرات به سوریه به علت تحریم ها در سال جاری بیشتر شده است، گفت: به علت تحریم ها تجار ایرانی نمی توانند با حجم بالایی فولاد و میلگرد به سوریه صادر کنند، لذا در این خصوص نیاز داریم بخشی زیادی از میلگردهای صادراتی ایران از طریق ترکیه و بخشی کمی نیز از اقلیم کردستان به سوریه ارسال شود.

این عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد تاکید کرد: دولت سوریه برای خرید فولاد از ایران هیچ محدودیتی به وجود نیاورده است اما محدودیت ها بیشتر به مسایل تحریم بازمی گردد که باعث شده صادرات میلگرد و تیرآهن از ایران به سوریه با مشکلاتی مواجه شود.

 انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 307 views بار دسته بندی : اخبار اقتصادی تاريخ : 19 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.