سرمایه گذاری مستقیم مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات سرمایه‌گذاری در ویلا که باید بدانید ! - اینوست دایرکت

مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات سرمایه‌گذاری در ویلا که باید بدانید !

هر بار که به یکی از شهرهای سرسبز و خوش‌آب‌وهوای شمالی سفر می‌کنید با خودتان نمی‌گویید که ای کاش خانه و ویلایی در این شهر داشتیم؟ خیلی اوقات حساب بانکی‌مان به ما این اجازه را نمی‌دهد که صاحب ویلایی در شمال شویم. گاهی هم شک و تردید نسبت به این که آیا واقعا خرید ویلا سودآور است ما را از سرمایه‌گذاری در ویلا منصرف می‌کند. با توجه به تقاضای بسیار بالا برای خرید ویلا به‌خصوص در شهرهای شمالی دیگر این مساله بر کسی پوشیده نیست که خرید ویلا به‌خصوص خرید ویلا در نوشهر و سایر شهرهای شمالی یکی از بهترین روش‌های موجود برای سرمایه‌گذاری و کسب سود است. خرید ویلا یکی از مطمئن‌ترین و کم‌ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری‌هاست. همچنین برای این که صاحب ویلا شوید و سود کنید می‌توانید به خرید ویلا ارزان شمال روی بیاورید، نه حتما ویلاهای لوکس و گران. سایت املاک زومیلا بهترین همراه شما برای خرید ویلا خواهد بود.

چرا شمال ویلا بخریم؟

با وجود این که در اطراف تهران هم مناطق و شهرهای خوش‌آب‌وهوا و سرسبزی وجود دارد چرا تقاضا برای خرید ویلا در شمال بیش‌تر است؟ وقتی صحبت از خرید ویلا می‌شود اول از همه ذهنمان سمت شهرهای مازندران و گیلان می‌رود. خب هدف از سرمایه‌گذاری کسب سود است؛ بنابراین اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید باید به رشد سرمایه فکر کنید. شهرهای شمالی هم که فاکتورهای زیادی برای رشد سرمایه دارند.

می‌توان گفت مهم‌ترین عامل رشد سرمایه بالا بودن تقاضاست. هر چقدر در منطقه‌ای تقاضا بیش‌تر باشد، مسلما قیمت‌ها رشد بیش‌تری دارند و سرمایه‌گذاری در آن‌ها هم منطقی‌تر و پرسودتر خواهد بود. دقیقا اتفاقی که در شهرهای شمالی می‌افتد. اما عوامل افزایش تقاضا در شمال چیست؟

 

عوامل افزایش تقاضا برای خرید ویلا در شمال

  • آب‌وهوای خوب و سرسبز بودن شهرهای شمالی
  • دسترسی به منابع کافی آب
  • گردشگرپذیر بودن شهرهای شمالی (شهرهایی که مقصد گردشگری هستند، ارزش بیش‌تری برای سرمایه‌گذاری دارند)
  • نزدیکی به تهران و شهرهای نیمه شمالی ایران

هم تفریح و هم سرمایه‌گذاری با خرید ویلا در شمال

افراد از هر نوع سرمایه‌گذاری که در زندگی‌شان انجام می‌دهند قطعا اهدافی در سر دارند. خریداران ملک در شمال هم به این فکر می‌کنند که با خرید ویلا در شمال علاوه بر این که اقامتگاهی شخصی در طبیعت زیبای شمال و جایی برای گذراندن تعطیلاتی دلچسب دارند، یک فعالیت اقتصادی پرسود و سرمایه‌گذاری امن نیز انجام می‌دهند. شما حتی اگر کار خاصی هم در رابطه با ویلای خود انجام ندهید و چند سال بگذارید همین‌طوری ویلا بماند، باز هم هنگام فروش سود می‌کنید و به قیمتی بیش‌تر از آن چه که ویلا را خریده‌اید، ملک‌تان را می‌فروشید. دیگر چه برسد به این که نکاتی را هم لحاظ کنید تا ویلای شما هنگام فروش هم راحت‌تر بفروشد و هم با حداکثر سود. در ادامه این نکات را بررسی می‌کنیم.

 

کسب درآمد با اجاره دادن ویلا

خرید ویلا و سرمایه‌گذاری در ویلا فقط به افزایش سرمایه در چند سال آینده منجر نمی‌شود. با خرید ویلا نه تنها سرمایه خود را در آینده چند برابر می‌کنید، بلکه با اجاره دادن ویلای خود به مسافران و گردشگران می‌توانید در زمان حال هم درآمد قابل‌توجه و خوبی از این طریق کسب کنید. به‌خصوص ویلاهای ساحلی طرفداران بیش‌تری دارند و برای مثال با خرید ویلا در محمود آباد و خرید ویلا در نور و دیگر شهرهای ساحلی و اجاره دادن ویلای خود، به درآمد می‌رسید.

 

کجا در شمال ویلا بخریم ؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام سرمایه‌گذاری در ویلا باید به آن دقت کنید انتخاب منطقه مناسب برای خرید ویلاست. موقعیت جغرافیایی ویلا تاثیر بسیار زیادی در تعیین قیمت و میزان سوددهی و بازدهی آن در آینده دارد.

در این راستا برخی از مناطق شمال به دلیل موقعیت و دسترسی مناسب تقاضای زیادتری نسبت به دیگر مناطق دارند :

  • شرق گیلان
  • غرب مازندران

 

بهترین شهرهای مازندران برای خرید ویلا

در میان شهرهای مازندران نوشهر به دلایل مختلفی از جمله احتمال تبدیل شدن به منطقه آزاد، اتوبان تهران شمال و احتمال بالای تعیین نوشهر به عنوان مرکز مازندران غربی (در صورت تقسیم استان) بهترین گزینه برای خرید ویلا در شمال است. خرید ویلا در تنکابن و خرید ویلا در چمستان و شهرهایی مانند رامسر، چالوس، نور، محمودآباد و کلاردشت نیز بسیار پرطرفدار است.

بهترین مکان برای خرید ویلا در گیلان

در نهایت بستگی به سلیقه و اولویت‌های شما دارد که کدام شهر را دوست داشته باشید و دلتان بخواهد کجا ویلا بخرید. اما اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری انجام دهید باید بدانید برخی از شهرهای گیلان از جمله رودسر، لاهیجان، بندر انزلی و زیباکنار در حد فاصل کیاشهر تا سه‌راه حسن‌رود برای خرید ویلا بسیار مناسب‌ترند و اولویت بیش‌تری دارند.

 

سرمایه‌گذاری در ویلا ساحلی یا جنگلی  ؟

ویلاهای ساحلی و جنگلی به دلیل قرارگیری در دل طبیعت پرطرفدارترین نوع ویلاها در شمال هستند. برخی دوست دارند ویلایی که می‌خرند نزدیک دریا باشد و عده‌ای عاشق اقامت در جنگل سرسبز و گشت‌وگذار در میان درختان هستند. به سلیقه شما بستگی دارد که کدام را ترجیح بدهید. اما به لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری اغلب ویلاهای ساحلی ارزش و قیمت بیش‌تری دارند. با خرید ویلای ساحلی مثل خرید ویلا در محمودآباد یا نور که شهرهای ساحلی هستند هم رشد سرمایه بیش‌تری خواهید داشت هم هنگام فروش راحت‌تر ملک‌تان را می‌فروشید. در ضمن اگر به فکر درآمدزایی و اجاره دادن ویلای خود هستید بدانید ویلاهای ساحلی در ایام تعطیلات متقاضیان بیش‌تری نسبت به ویلاهای جنگلی دارند.

از طرفی دیگر به باور برخی از افراد دور بودن و عدم دسترسی به امکانات شهری از جمله نکات منفی ویلاهای جنگلی است. بهترین ویلاهای ساحلی و جنگلی را می‌توانید در زومیلا که بزرگترین سایت املاک کشور است مشاهده کنید.

 

خرید ویلا ارزان شمال

اگر به این فکر می‌کنید که سرمایه‌گذاری در شمال فقط با بودجه‌های بسیار بالا ممکن است و با داشتن بودجه کم باید به کل قید خرید ملک در شمال را بزنید، تفکر شما کاملا اشتباه است. اگر نمی‌توانید یک ویلای لوکس ساحلی در شمال بخرید، این دلیل نمی‌شود که قید ویلاهای ارزان‌تر را بزنید. با توجه به بودجه‌تان منطقی فکر کنید و گزینه‌های ارزان و مناسب را بخرید. از وضعیت تورم و نوسانات قیمت که آگاهید، اگر زیادی تردید کنید ممکن است گزینه‌هایی با قیمت مناسب هم از دستتان برود. اگر در مکان‌هایی که رو به رشد است و به اصطلاح آینده دارد ویلایی با قیمت مناسب و ارزان بخرید، با گذشت زمان با افزایش قیمت مواجه خواهد شد و به سود خوبی می‌رسید. در شهرهایی مثل چمستان، آمل و سرخرود می‌توانید بر اساس بودجه‌تان ویلایی با قیمت مناسب و نسبتا ارزان بخرید.

فقط برای این که از هول حلیم در دیگ نیفتید و ویلای ارزان مشکل‌دار به شما قالب نکنند، حتما از مشاورین املاک معتبر محلی و بهترین سایت‌های خرید و فروش ویلا مانند زومیلا کمک بگیرید.

بالاخره ویلا بخریم یا بسازیم ؟

شاید بپرسید که برای سرمایه‌گذاری در شمال ویلا بخریم یا بسازیم؟ اگر ویلا بسازیم برایمان ارزان‌تر تمام می‌شود؟ که باید بگوییم خیر لزوما ساخت ویلا ارزان‌تر نیست. ببینید اگر وقت کافی ندارید و می‌خواهید زودتر ویلای شما آماده باشد باید با هر بودجه‌ای که دارید، حالا یا کم یا زیاد، سراغ خرید ویلا بروید. اما اگر زمان دارید ساخت ویلا در شمال هم گزینه مناسبی است. البته که هر ساخت‌وسازی ارزان تمام نمی‌شود و ویلاسازی هم هزینه‌هایی دارد که شاید در ابتدا از نظرها پنهان بماند. در ضمن کارهای اداری و مسائل مربوط به خرید زمین و ساخت ویلا هم برای کسانی که تجربه قبلی ندارند ممکن است سخت و گیج‌کننده باشد. به هر حال اگر می‌خواهید ویلای ارزانی بسازید باید به فکر ساخت ویلا با متراژ پایین باشید. قطعا ساخت ویلا با متراژ بالا و در بهترین موقعیت مکانی، ارزان تمام نمی‌شود.

 

سخن پایانی

در این مطلب مهم‌ترین نکات درباره سرمایه‌گذاری در ویلا در شهرهای شمالی را با شما در میان گذاشتیم. این را هم متوجه شدید که در کنار شهرهایی که خرید ویلا در آن‌ها سرمایه زیادی می‌خواهد، شهرهایی هم هستند که امکان پیشرفت و آینده خوبی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود ویلاهای نسبتا ارزان‌قیمت و مناسب زیادی دارند. در هر صورت اگر در موقعیت مکانی درستی ویلا بخرید حتما سود خوبی نصیبتان می‌شود. نکته مهم این است که باید از وضعیت سند و مالکیت ویلا مطمئن شوید. این مورد هم با مراجعه به مشاور معتبر و سایت‌هایی مانند سایت زومیلا به آدرس اینترنتی زیر که بهترین سایت خرید و فروش ویلا است، امکان‌پذیر می‌شود.

https://www.zoomila.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 235 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.