سرمایه گذاری مستقیم نماد «پترول» کی باز می‌شود؟ / بازگشایی در گرو شفاف‌سازی شرکت - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که در چند هفته اخیر بازار سهام عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و بسیاری از نمادهای بورس بیش از ۵۰ درصد در این مدت رشد داشته‌اند، توقف برخی نمادها موجب شده تا سهامداران آنها از این رشد سریع بازار جا بمانند. یکی از این نمادها «پترول» بوده که در روزهای اخیر سهامدارانش نسبت به عدم بازگشایی آن اعتراضات فراوانی را داشته‌اند.

شرکت پتروشیمی ایرانیان که با نماد پترول در بورس فعالیت می‌کند از ۶ خرداد تا به امروز متوقف شده و بر اساس اعلام سازمان بورس حداکثر تا ۱۸ تیرماه تعلیق این نماد ادامه خواهد داشت. در تاریخ ۶ خرداد ناظر بازار بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات، این نماد را به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی به حالت تعلیق درآورد و از آن زمان تاکنون سه بار این تعلیق را تمدید کرده است. این که چرا مدیران پترول اقدام به شفاف‌سازی نمی‌کنند موضوعی است که سهامداران این نماد را کلافه کرده است.

این در حالی است که این شرکت در ۲۷ خرداد و در مجمع عمومی فوق‌العاده خود افزایش سرمایه ۲۵ درصدی را به تصویب رسانده و  حق تقدم این نماد نیز به سهامداران این نماد نیز تخصیص داده شده است. با این حال موضوعی که موجب نگرانی سهامداران پترول شده است، ادامه تعلیق این نماد و بلوکه شدن در سرمایه‌شان در این بازار صعودی شده است. این در حالی است که شاخص گروه شیمایی در این مدت ۷۲ درصد رشد داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها