سرمایه گذاری مستقیم پایان معاملات بورس با افت 13 هزار واحدی شاخص کل / بانکی‌ها 3 هزار میلیارد تومان معامله شدند - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افتی ۱۳ هزار و ۴۳۷ واحدی (۰٫۶۵ درصدی) به سطح ۲ میلیون و ۶۵ هزار واحدی رسید. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن بیش از ۱٫۶ درصد افت کرد.

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که در ابتدای معاملات امروز شاخص کل حتی به کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی نیز رسید اما در ادامه و با فشار عرضه در گروه‌های مختلف در نهایت با افتی ۱۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در جریان معاملات امروز بورس، بیش از ۲ میلیون و ۹۳ هزار معامله صورت گرفت که ارزش کل آنها ۲۱ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان بود. این ارزش از جابجایی ۱۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون سهم حاصل شده بود.

بازگشایی نماد اخابر با بیش از ۷۰ درصد رشد و تاثیر ۱۸ هزار و ۸۵۵ واحدی آن بر شاخص کل یکی از دلایلی بود که شاخص کل بیشتر از ۳۰ هزار واحد ریزش نداشته باشد. دو نماد فولاد و خودرو نیز امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در جریان معاملات امروز سه نماد اخابر، فولاد و فخوز نمادهای بزرگی بودند که بازگشایی آنها تاثیر بزرگی بر شاخص داشت. فولاد و فخوز که هر کدام با افتی ۷ درصدی بازگشایی شدند در مجموع ۱۰ هزار واحد شاخص را منفی کردند اما نماد اخابر به تنهایی با بازگشایی ۷۰ درصدی خود تاثیر مثبت ۱۸ هزار ۸۵۵ واحدی بر شاخص کل داشت.

در میان صنایع نیز گروه بانکی که امروز با شروعی سبز و همراه با صف خرید داشتند در نهایت با فشار عرضه مواجه شده و همین موضوع موجب افزایش میزان معاملات آنها شد. در پایان روز ارزش معاملات این گروه به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسید. بعد از این گروه نیز فراورده‌های نفتی و فلزات اساسی به ترتیب با ۲ هزار و ۹۴۶ و هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان پرمعامله‌ترین گروه‌های بازار بودند. در میان نمادها نیز وپارس، شپنا و فملی بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

افت ۱٫۶ درصدی امروز شاخص کل در حالی رخ داد که روز گذشته شاخص کل بازار سهام بیش از ۲ درصد رشد داشت و توانسته بود روند صعودی چهارشنبه هفته گذشته را ادامه دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها