سرمایه گذاری مستقیم پیش‌بینی دژپسند از آینده بازار سرمایه / سهام عدالت خود را چه کنیم؟ - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگویی درباره بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه در طی یک سال اخیر توانست خود را به آحاد جامعه به خوبی معرفی کند

وی با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند راه نجات اقتصاد ما باشد، گفت: مسیر اصلی توسعه تأمین مالی در کشور، شکل دادن به بازار سرمایه است.

دژپسند بیان کرد: کسانی که تحت تأثیر هیجانات و عدم اشراف درست به بازار سرمایه با نامه نگاری، نطق و مصاحبه، دل مردم را خالی کردند و بازار را با نااطمینانی مواجه کردند تا حدی در افت شدید شاخص مسئول هستند و بخشی از این کاهش ناشی از حرکات غیرمنطقی آنها بود.

وی افزود: باید چاره‌اندیشی کنیم تا به تامین مالی و سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه رونق دهیم، زیرا این بازار نشان داد قابلیت بالایی دارد.

وزیر اقتصاد به سهامداران عدالت توصیه کرد: پورتفوی سهام عدالت شامل مجموعه سهام شرکت‌های بسیار معتبر و گلچین شده کشور است و قطعاً سهامداری این سبد سهام در آینده می‌تواند منافع بیشتری را برای سهامدارن ایجاد کند. در مجموع من پیشنهاد می‌کنم، مگر به غیر از ضرورت، افراد سهامداری کنند و اساسا از منافع کوتاه مدت (سود سالیانه) و بلندمدت (افزایش عرضه سهام) آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با اینحال با مصوبات خوبی که در شورای عالی بورس داشتیم توانستیم ظرفیت مناسبی را برای سمت تقاضای سهام عدالت ایجاد کنیم تا افرادی که اضطرار به فروش سهام عدالت دارند بتوانند در کوتاه ترین زمان، نسبت به فروش سهام خود اقدام نمایند

دژپسند با بیان اینکه در هیچ جای دنیا، بازار سرمایه تضمین نمی‌شود، گفت: البته باید میان حمایت و تضمین تفاوت قائل شویم. بازار سرمایه حمایت می‌شود اما تضمین نه. اما حمایت دولت به چه معنا است؟ قاعده گذاری های اثربخش و ریل گذاری مناسب در بازار سرمایه به همراه تقویت نظام حقوقی، فنی و تکنولوژیک و توسعه ابزارهای متنوع در این بازار نمونه هایی از حمایت دولت است.

وی افزود: تسهیل ورود و خروج، افزایش قابلیت نقدشوندگی، افزایش امکان عرضه سهام و تقاضا متناسب با شرایط بازار و از همه مهم تر کاهش غل و زنجیرها از دست و پای فعالان بازار سرمایه از جمله حمایت های دیگر دولت است. حتی روند عرضه‌های اولیه منطقی خود به گونه ای حمایت از بازار به حساب می آید.

وزیر اقتصاد درباره آینده بازار سرمایه اظهار کرد: با انتشار گزارشات شرکت‌ها و مشخص شدن میزان سودآوری قابل توجه بسیاری از این شرکت‌ها، انتظار داریم شاهد رونق هرچه بیشتر بازار باشیم. این امر درکنار زیرساخت‌های حقوقی لازم و ابزارهایی که در دو سال اخیر برای توسعه بازار طراحی شده و به اجرا در آمده است نوید بخش، بازاری بسیار جذاب است. ما هم تلاش خواهیم کرد برای پایداری بازار اقدامات لازم را از جمله افزایش شفافیت، ممانعت از مداخله و جلوگیری از دستکاری در بازار، در راستای حمایت از سهامداران بالاخص سهامداران خرد که مهمانان ما در این بازار هستند، به انجام برسانیم.

منبع: ایسنا 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها