سرمایه گذاری مستقیم کدام شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه می‌دهند؟ - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، در آخر این هفته برخی از شرکت‌های حاضر در بازار سهام اطلاعیه افزایش سرمایه خود را در وبسایت کدال منتشر کردند.

بر این اساس شرکت بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس که با نماد «آینده» در بورس فعال است از پیشنهاد افزایش سرمایه هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده خود خبر داده است. این افزایش سرمایه از مبلغ ۴۱۷ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال به یکهزار و ۶۲۴ میلیارد ریال و از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام خواهد شد که معادل ۲۸۸ درصد است.

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) نیز از صدور مجوز افزایش سرمایه خود خبر داد. بر این اساس مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی صبا از ۱۵ هزار میلیارد ریال به ۴۵ هزار میلیارد ریال از سوی سازمان بورس صادر شده که محل آن مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی بوده است.

دیگر شرکتی که مجوز افزایش سرمایه آن صادر شده، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) بوده است. این شرکت قرار است ۸۰۰ میلیون سهم جدید انتشار دهد که معادل افزایش سرمایه ۸۰۰ میلیارد ریالی (۲۰۰ درصدی) است.

بیمه اتکایی امین (اتکام) که یکی از سهام موجود در دارا یکم است نیز از مجوز افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریالی خود خبر داده است. بخش عمده از این افزایش سرمایه ۱۸ درصدی از محل سود انباشته و بخش کوچکی از آن از محل سایر اندوخته‌هاست.

وبیمه نیز از افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی خود از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خبر داده است. شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در وبسایت کدال اعلام کرده که سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۳ هزار میلیارد ریالی خود را صادر کرده است.

آخرین شرکتی که از صدور مجوز افزایش سرمایه خود خبر داده است، شرکت کالسیمین با نماد (فاسمین) است. این شرکت نیز افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی خود (۴ هزار میلیارد ریال) را با موفقیت انجام داده که بخش عمده این افزایش سرمایه از محل سود انباشته حاصل خواهد شد.

آخرین اخبار و اطلاعیه‌های بازار سهام را از صفحه بورس تجارت‌نیوز پیگیری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها