سرمایه گذاری مستقیم کدام شرکت‌های بورسی افزایش سرمایه می‌دهند؟ / سرمایه خاور ۲۰ برابر می‌شود! - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای هفته تا به امروز اطلاعیه‌هایی در وبسایت کدال در خصوص افزایش سرمایه نمادهای بورسی منتشر شده است. برخی از این اطلاعیه‌ها مربوط به صدور مجوز افزایش سرمایه بوده و برخی دیگر هم از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده خبر داده است.

بر همین اساس، مجوز افزایش سرمایه شرکت مهندسی نصیر ماشین (خنصیر) از مبلغ ۲۰۷ میلیارد ریال به مبلغ ۱۲۳۰ میلیارد ریال در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. بدین ترتیب سرمایه خنصیر ۴۹۴ درصد بیشتر می‌شود.

شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) هم از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه خبر داده است. بر این اساس غمینو قرار است افزایش سرمایه ۵۰ درصدی را در دستور کار خود قرار دهد و سرمایه‌اش را به ۱۵۰ میلیارد تومان برساند.

کیسون هم گزارش توجیهی هیات مدیره را در خصوص افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی خود در وبسایت کدال بارگزاری کرده است. افزایش سرمایه‌ای که از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که اطلاعیه پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده را در کدال منتشر کرده، شرکت فولاد سپید فراب کویر است. کویر قرار است از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد سرمایه خود را ۱۶۴ درصد افزایش دهد.

شرکت قاسم ایران که با نماد (قاسم) در بورس فعال است هم از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده خود در خصوص افزایش سرمایه شرکت خبر داده است. قرار است سرمایه قاسم بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

دیگر شرکتی که اطلاعیه مربوط به افزایش سرمایه را در کدال بارگزاری کرده، شرکت ایران خودرو دیزل بوده است. خاور می‌خواهد از محل مطالبات حال شده سهامداران و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سرمایه خود را از حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد. افزایش سرمایه‌ای معادل ۱۹۰۰ درصد!

همچنین مجوز افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی شرکت بورس اوراق بهادار تهران (بورس) هم از سوی سازمان بورس مورد تایید قرار گرفت.

مهمترین اخبار مربوط به کدال و نمادهای بورسی را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 292 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها