سرمایه گذاری مستقیم ۳ برابر شدن فروش سایپا در فروردین ۱۴۰۰ / سایپا چقدر «شاهین» فروخته است؟ - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش عملکرد مالی فروردین شرکت خودروسازی سایپا در حالی منتشر شده که این شرکت در نخستین ماه سال بیش از حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته کل فروش سایپا ۶۸۲ میلیارد تومان بوده است. موضوعی که نشان می‌دهد درآمد این خودروساز در فروردین ماه بیش از ۳ برابر شده است. با این حال میزان فروش سایپا نسبت به اسفند ماه افتی ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش سایپا در فروردین ماه در مجموع بیش از ۲۴ هزار دستگاه خودرو فروخته که ۹۰ درصد آن خانواده تیبا بوده است. متوسط قیمت فروش این خودروها نیز حدود ۸۶ میلیون تومان گزارش شده که نسبت به فروردین سال گذشته تقریبا ۲ برابر شده است.

همچنین در این ماه تعداد فروش شاهین (خودروی جدید سایپا) ۶۶ دستگاه بوده که با قیمت ۲۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است. این در حالی است که مبلغ پیش‌پرداخت این خودرو در طرح‌های پیش‌فروش سایپا ۱۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

از زمان آغاز تولید شاهین تا پایان فروردین ۱۴۰۰، سایپا ۲۵۱۳ دستگاه خودروی شاهین تولید کرده که تنها ۵۲۸ دستگاه از آنها را به فروش رسانده که قیمت تحویلی آن نیز ۲۶۷ میلیون تومان بوده است. با این حال تعداد زیادی از این خودروها هم با قیمت‌های چندبرابری سر از بازار آزاد درآورده‌اند. در حال حاضر در بازار آزاد و سایت‌های خرید و فروش آنلاین، حواله و دعوتنامه این خودرو بیش از ۲ برابر قیمت خورده است.

آخرین اخبار و اطلاعات بازار سهام و گزارش نمادهای مختلف بورسی را از صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 269 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 29 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها