سرمایه گذاری مستقیم در زمان پیک مصرف با کمبود باتری مواجه خواهیم شد - اینوست دایرکت

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار باتری بار دیگر به‌زمان پیک مصرف خود یعنی فصل گرم نزدیک می‌شود. طی هفته‌های پیش رو مصرف باتری و میزان تقاضا برای این قطعه به‌اوج خود خواهد رسید و فعالین این حوزه انتظار دارند سفارشات خود را به‌موقع از شرکت‌های باتری‌ساز به‌ویژه شرکت‌های بزرگی مانند صبا باتری دریافت کنند. سال گذشته گلایه و انتقادات بسیاری به‌عملکرد شرکت‌های بزرگ باتری‌ساز وارد بود و فعالان حوزه بازار باتری از کمبود یا عدم‌دریافت سفارشات خود در زمان مشخص ابراز نارضایتی کردند. درسال جاری نیز فروش باتری این روزها بسته شده و به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان باتری به‌دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند. احتمالا قیمت جدید باتری طی هفته‌های پیش رو اعلام خواهد شد. درهمین زمینه کاظم مرتاض، مدیرعامل شرکت آذرباتری و رئیس هیات‌مدیره انجمن صنعت‌باتری و ذخیره‌سازهای ایران در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» درخصوص پیک مصرف باتری و تاثیر آن بر تقاضا و مصرف‌کنندگان اظهار کرد: «با این وضعیت بازار دچار کمبود خواهد شد. چراکه مواداولیه در بازار به‌شدت کاهش یافته است. از سال گذشته دو بار و حدود ۲۰۰ تن سرب در بازار سرمایه عرضه شده است.»
مرتاض تصریح کرد: «صنعت باتری وضعیت مناسبی ندارد. درحال حاضر مواداولیه ما صادر می‌شود و متاسفانه شرایط برای تولیدکنندگان داخلی مناسب نیست.»
وی افزود: «سرب صادر می‌شود و ما مجبوریم به‌قیمتی بیش از نرخ جهانی آن را تهیه کنیم. وضعیت مواد پتروشیمی و … هم به‌همین شکل است. درحال حاضر سرب به کره‌جنوبی صادر می‌شود؛ با نرخی زیر قیمت جهانی محصول. چراکه افراد می‌دانند پول این فروش تا به‌ایران برسد حداقل دو ماه زمان برده و قیمت ارز هم رشد کرده است. بنابراین سود خوبی از این بخش عایدشان می‌شود. در این شرایط فروشی ندارند و سرب را به‌بازار داخلی عرضه نمی‌کنند.»
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنعت باتری و ذخیره‌سازهای ایران با انتقاد از خودروسازان نیز گفت: «پرداختی خودروسازان طی ۶۰ روز گذشته صفر بوده و چالش‌های بسیاری برای شرکت‌هایی که با خودروسازان همکاری می‌کنند ایجاد شده است.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 2 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها