سرمایه گذاری مستقیم عرضه نسخه‌های صفرکیلومتر ب‌ام‌و به بازار خودرو کشور - اینوست دایرکت

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت «پرشیاخودرو» به‌عنوان تنها ارائه‌دهنده خدمات فروش و پس از فروش ب‌ام‌و و مینی در ایران همواره در تلاش بوده است بالاترین کیفیت خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. با بسته شدن واردات و کمرنگ شدن فعالیت دیگر شرکت‌های واردکننده، نه‌تنها شاهد خللی درعملکرد «پرشیاخودرو» نبوده‌ایم، بلکه فعالیت‌ این مجموعه در زمینه‌های مختلف نسبت به‌گذشته گسترش بیشتری یافت. از آن جمله می‌توان به‌خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده ب‌ام‌و و مینی، معرفی زیربرند جدید در حوزه روانکارها و قطعات خودرو با نام پرشیا ساین و… در این مدت اشاره کرد. اما این شرکت همچنان به‌فعالیت اصلی خود یعنی فروش خودروهای نو و صفرکیلومتر ب‌ام‌و ادامه می‌دهد. همچنین اقبال مردم به‌محصولات ب‌ام‌و و مینی از تلاش جدی «پرشیاخودرو» در ارائه خدمات پس از فروش مناسب به‌این خودروها حکایت می‌کند. محصولات جدید و صفرکیلومتر ب‌ام‌و توسط «پرشیاخودرو» با گارانتی یک‌ساله و پوشش کامل به‌مشتریان عرضه می‌شود تا خیال آن‌ها از بابت دریافت خدمات پس از فروش مناسب راحت باشد.
درهمین زمینه با رحمان ‌پناهی، معاونت تامین شرکت «پرشیاخودرو» به گفت‌وگو پرداختیم.

درخصوص دور جدید فروش خودروهای صفرکیلومتر ب‌ام‌و توسط پرشیاخودرو توضیح دهید.
شرکت پرشیاخودرو به‌عنوان تنها مرجع ارائه خدمات فروش و پس از فروش ب‌ام‌و در ایران، همچنان فعالیت اصلی خود یعنی فروش محصولات صفرکیلومتر ب‌ام‌و را با جدیت دنبال می‌کند. پیرو این موضوع تعداد محدودی از خودروهای ب‌ام‌و سری ۷ و X4 برای عرضه به‌مشتریان در این شرکت آماده شده و پس از مدت‌ها امکان خرید ب‌ام‌و سری ۷ در رنگ‌های متنوع برای متقاضیان فراهم شده است.

به لحاظ گارانتی چه خدماتی را برای این خودروها در نظر گرفته‌اید؟
این خودروها دارای یک سال گارانتی هستند. یک سال هم سرویس رایگان دارند. یعنی مشتری تنها هزینه بنزین را پرداخت می‌کند و باید هر ۵ هزار کیلومتر برای تعویض روغن و سایر اقلام مصرفی به‌ما مراجعه کند.
این گارانتی برای خودرویی مانند ب‌ام‌و ۷۳۰ که خودرو بسیار گرانی است و با وضعیت دلار به‌صورت ثانیه‌ای افزایش قیمت دارد، اهمیت فراوانی دارد. این آخرین سری از این خودروها بود که ترخیص شدند و ظاهرا قرار نیست در کوتاه‌مدت، خودروهای این‌چنینی به‌خصوص در این سطح قیمتی وارد کشور شود.

ارزش خودروهای صفر را چگونه تعیین کرده‌اید و بین قیمت‌ محصول در پرشیاخودرو با بازار آزاد چه‌میزان تفاوت وجود دارد؟
فرآیند قیمت‌گذاری حالت به‌روز دارد. اما اگر فهرست قیمت‌های ما را مشاهده کنید حداقل یک‌میلیاردتومان پایین‌تر از بهای بازار است. به‌عنوان مثال نرخ خودروهای X4 ما که ظرف ۴۸ ساعت تمام شد، بین ۷ میلیارد و ۷۰ تا ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان بود. اما قیمت بازار این خودرو تا ۸ میلیارد تومان هم رسیده است.

گارانتی خودروهای جدید اهمیت بسیار بالایی دارد. این خودروها بدون دریافت گارانتی با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند؟
خودروهای قیمت بالا در صورت عدم‌کارشناسی شرکتی و عدم‌بهره‌مندی از گارانتی، هزینه نگهداری بسیار بالایی دارند. به‌عنوان مثال در چراغ‌های جلو خودرو سه یونیت قرار دارد که قیمت هر یونیت ۲۰ میلیون‌تومان است. ارزش چراغ سری ۷ با افزایش قیمت دلار به‌بیش از ۱۲۰ میلیون‌تومان رسیده است. اگر این خودروها ایراد برقی پیدا کند و یونیت‌ها را از بین ببرد، بابت هر یونیت باید ۲۰ میلیون‌تومان پرداخت کرد. اما افراد با قیمت‌های بسیار پایین می‌توانند خودرو را گارانتی و با خیال راحت از آن استفاده کنند. توصیه اکید ما این است که برای تعویض روغن به‌تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه نشود. چراکه در این خودروها نمی‌توان از هر روغنی استفاده کرد. درواقع این خودروها بسیار حساس هستند و استفاده از هرگونه قطعه غیراستاندارد در آن‌ها سبب وارد آمدن آسیب مالی چشمگیری به‌صاحب آن می‌شود. درهمین رابطه باید اشاره کنم که یکی از مشتریان ما فیلترروغن خودرویش را در یکی از مراکز متفرقه تعویض کرده بود و به‌همین دلیل به‌موتور خودرو آسیب جدی وارد شده بود. ما مجبور شدیم این خودرو را با خودروبر به پرشیاخودرو منتقل کنیم و طی بررسی‌های مفصل متوجه شدیم فیلترروغن متفرقه روی آن نصب شده است. این خودروها بسیار حساس هستند و باید حتما از قطعات اصلی و اورجینال برای آن استفاده کنند. بنابراین خودروهای ۱۰ تا ۱۲ میلیاردتومانی را می‌توان با رقم پایینی گارانتی و از قطعات اصلی استفاده‌شده در آن‌ها اطمینال حاصل کرد. چراکه هزینه تعمیر این خودروها بسیار بالاست و بدون گارانتی به‌نظر نمی‌رسد که به‌صرفه باشد. همچنین دارندگان این دسته از خودروها در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در هر نقطه‌ای از کشورمان می‌توانند با خیال راحت از پرشیاخودرو سرویس دریافت کنند.
استقبال از خودروهای صفرکیلومتری که به‌تازگی عرضه کرده‌اید تا چه‌میزان بوده است؟
استقبال از این خودروها بسیار عالی بود و در حال حاضر موجودی ما در این بخش صفر است. درواقع خودروها به‌تعداد بسیار اندکشان در بازار و همچنین با توجه به‌افزایش بهای دلار به‌سرعت فروش رفتند. درواقع موجودی ما آخرین سری از این خودروها در گمرک بود. در پرشیاخودرو امکاناتی فراهم شده است که حتی سایر عرضه‌کنندگان خودروهای صفر ب‌ام‌و و مینی نیز ترجیح می‌دهند خودروهای خود را به‌دفتر مرکزی یا نمایندگی‌های این شرکت ببرند و تاییدیه کارشناسی پرشیاخودرو را دریافت کنند و با کمک شرکت، خودرو خود را به‌فروش برسانند.

با توجه به‌سقف قیمت تعیین‌شده، فعلا و در کوتاه‌مدت، امکان واردات این مدل خودروها به‌کشور وجود ندارد. به‌نظر شما چرا باید خودروهایی مانند محصولات ب‌ام‌و همچنان وارد کشور شود؟
بسیاری به‌دنبال آن هستند که محصولات اکونومی وارد کنند. محصولاتی که در رده‌های بسیار پایین میان انواع خودروهای موجود در رنکینگ جهانی قرار دارند. البته مدل‌هایی از ب‌ام‌و و مینی نیز در حال پیگیری برای واردات هستند. به‌امید خدا و با کمک وزارت صمت، این واردات نیز عملیاتی می‌شود تا دوست‌داران و هواداران برند ب‌ام‌و و مینی بتوانند همچنان از برتری‌های این برند، هرچند محدود بهره‌مند شوند. چراکه افرادی که خواهان این خودروها هستند، توانایی تامین هزینه واردات آن را دارند و شرکت‌های بزرگ در بخش واردات نیز از این مساله استقبال می‌کنند. شاید بهتر بود سقف قیمتی برای واردات خودرو در نظر گرفته نمی‌شد. چراکه در آن صورت خودروهای با کیفیت و با ایمنی بسیار بالا وارد کشور می‌شد. به‌عنوان مثال از میان مشتریان ما شخصی با خودرو ب‌ام‌و X4 دچار سانحه شده و درحالی که خودرو حامل چهار سرنشین بوده به‌داخل دره سقوط کرده است. اما خوشبختانه هیچ‌یک از آن‌ها دچار مشکل جدی نشده‌اند. چراکه ایربگ‌ها به‌موقع عمل کرده و جان سرنشینان را حفظ کرده‌اند. ایمنی این خودروها بسیار بالاست و باید این‌گونه خودروها به‌کشور وارد شوند. با این وجود برخی اصرار دارند که خودرو اکونومی وارد کشور کنند. اما باید به‌این نکته توجه داشت که خودرو با جان انسان سروکار دارد و نباید به‌صرف قیمت پایین، خودروهای ناایمن وارد کشور شود.

تقاضا در بازار ایران برای خودروهایی مانند ب‌ام‌و تا چه‌اندازه است؟
درپاسخ باید بگویم شوروم ما در پرشیاخودرو از سال ۹۲ که این مجموعه به‌بخش‌خصوصی واگذار شده تا به‌امروز خالی نشده است. پرشیاخودرو برای گسترش خدمات پس از فروش در کشور سرمایه‌گذاری زیادی کرده و انبار قطعات ما همواره مملو از قطعات اصلی و اورجینال ب‌ام‌و است که از آلمان وارد کرده‌ایم و همچنان تداوم یافته است. بنابراین تقاضا برای محصولات ب‌ام‌و نسبت به‌سایر برندهای لاکچری خیلی بیشتر است. چراکه مشتریان به‌راحتی می‌توانند از پرشیاخودرو از طریق امداد در محل خدمات دریافت کنند. این‌ها سبب شده است اقبال به‌محصولات ب‌ام‌و در ایران بسیار بالا باشد. بنابراین ظرفیت بالایی برای ب‌ام‌و در ایران فراهم شده است. برندهای بزرگ را می‌بینیم که تنها یک نمایندگی مرکزی دارند و در سراسر کشور خدماتی ارائه نمی‌کنند. بنابراین خودروهای ب‌ام‌و خیلی متقاضی دارد. ب‌ام‌و را با اسم پرشیاخودرو می‌شناسند و ما هم جوابگوی مشتریان هستیم. درنهایت به‌نظر می‌رسد ب‌ام‌و بازار بسیار خوبی در ایران دارد و با وجود قیمت بالای ارز باز هم حداقل ۲ تا ۳ هزار دستگاه در سال در ایران به‌راحتی فروش می‌رود.

درصورت برداشته شدن سقف قیمت، واردات این خودروها چه‌تاثیری بر بازار خواهد داشت؟
تاثیر آن بر بازار بی‌شک مثبت است. درواقع با برداشته شدن سقف قیمت، مدل‌های متنوعی از خودروهای ۲۰۲۳ در ردیف قیمت مختلف و متناسب با ذائقه مشتریان وارد کشور می‌شود. این مساله به‌خودی خود سبب به‌تعادل رسیدن قیمت‌ها در بازار خواهد شد. همچنین قرار است ب‌ام‌و طی سال‌های آینده تنها خودروهای برقی تولید کند. درعین حال مدل i3 ب‌ام‌و پرفروش‌ترین خودرو اروپاست و درصورت اعطای مجوز برای واردات آن بی‌شک در داخل کشور نیز بازار خوبی خواهد داشت. چراکه این‌گونه خودروها جزو با کیفیت‌ترین نسخه‌های حاضر در بازار به‌حساب می‌آیند.
در انتها امیدوارم مسیر واردات انواع خودرو به‌کشور در قالب برندها و قیمت‌های مختلف به‌گونه‌ای هموار شود که متقاضیان با هر درآمدی بتوانند به‌خودرو مورد علاقه و نیاز خود دسترسی داشته باشند. در این میان برند ب‌ام‌و نیز که همواره جایگاه خاص و منحصربه‌فردی بخصوص در میان جوانان و میانسالان ایرانی داشته، در همکاری با پرشیاخودرو قادر خواهد بود محصولات به‌روزش را در اختیار مشتریانش در داخل کشور قرار دهد و با توجه به‌گستردگی و تنوع خدمات پس از فروش مناسب، رضایت هواداران و دوست‌داران این برند معتبر جهانی را حاصل کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 13 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.