سرمایه گذاری مستقیم مجلس آماده دریافت لوایح پیشنهادی در راستای خودکفایی صنعت خودرو است - اینوست دایرکت

اکثر نمایندگان معتقدند دولت باید با تشکیل کارگروه اقتصادی با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، خودروسازان، مجلس، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مربوطه نسبت به اتخاذ سیاست‌های یکپارچه در راستای حمایت از تولیدات داخل اقدام کند. در ادامه یعقوب رضازاده، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بیان نظرات خود می پردازد.

برای افزایش رضایت‌مندی مردم درخصوص قیمت خودروهای داخلی چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه خودرو رخ داده و با حذف تدریجی عاملان گرانی و دلالان از بازار خودرو شاهد رضایت مردم از خودروهای داخلی هستیم. امروز خودرو به یکی از نیازهای اساسی و مسائل اصلی جوانان تبدیل شده است، دولت و وزارت صمت به‌عنوان متولی صنعت خودرو می‌توانند با ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی به قطعه‌سازان و خودروسازان و با کمک به عمق ساخت داخل قطعات و خودکفایی در صنعت خودرو زمینه کاهش قیمت خودرو را فراهم کنند.

یکی از دغدغه‌های مهم در صنعت خودرو کاهش ارزبری تولید است، در این خصوص چه اقداماتی را موثر می‌دانید؟

با خودکفایی در صنعت خودرو می‌توانیم به صرفه‌جویی در مصرف ارز و اشتغال زایی در کشور کمک کنیم. از طرف دیگر با توجه به اینکه برخی قطعات از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند دولت باید در اقدامی جدی و با همکاری دستگاه نظارتی مانند نیروی انتظامی و مرزبانان کشور از واردات قطعات قاچاق به کشور جلوگیری کند.

شرکت‌های خودروسازی معتقدند دولت با قیمت‌گذاری تکلیفی مانع رشد این صنعت شده است و در این خصوص موردتوجه و حمایت دیگر نهادها و تصمیم‌سازان بزرگ کشور واقع نشده‌اند، نظر شما در این خصوص چیست؟

مجلس آمادگی لازم برای حمایت از قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی را دارد و از لوایح پیشنهادی در این زمینه حمایت می‌کند، دولت باید با تشکیل کارگروه اقتصادی با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، خودروسازان، مجلس، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مربوطه نسبت به اتخاذ سیاست‌های یکپارچه در راستای حمایت از تولیدات داخل اقدام کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 1 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.