سرمایه گذاری مستقیم بازدهی 2 درصدی برای سهامداران در معاملات امروز بورس / ارزش کل معاملات 17 هزار میلیارد تومان شد - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات بازار سهام روز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه، شاخص کل با رشدی ۴۴ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحدی رسید. صعود ۲٫۲ درصدی شاخص کل در حالی بود که رشد شاخص کل هم‌وزن تنها ۰٫۳ درصد بود.

در جریان معاملات امروز حدود ۲ میلیون معامله در بازار سهام انجام شد که طی آن ۹ میلیارد و ۵۹ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان دادوستد شدند. توقف نمادهای فولاد و فخوز به عنوان دو نماد پرمعامله اخیر، که به دلیل برگزاری مجامع عادی عمومی سالیانه خود بسته بودند، موجب شد تا ارزش معاملات امروز نسبت به روزهای گذشته افت قابل توجهی داشته باشد. هفته گذشته میانگین ارزش معاملات روزانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بود.

رشد ۴۴ هزار واحدی شاخص در حالی رخ داد که نمادهای فارس، فملی و شپنا به ترتیب با ۶۱۳۰، ۴۱۹۶ و ۳۲۶۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نماد خودرو نیز که با صف فروشی چندصد میلیونی به کار خود خاتمه داد تاثیر منفی ۲۵۰۰ واحدی بر شاخص داشت.

در جریان معاملات امروز اکثر نمادهای گروه بانکی با افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید به کار خود پایان دادند. به جز این گروه، فراورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی نیز دو گروه سبز بازار بودند و گروه خودرویی، سیمانی و همچنین سرمایه‌گذاری گروه‌هایی بودند که فشار عرضه در آنها زیاد بود.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که گروه فراورده‌های نفتی با بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو گروه خودرویی و محصولات شیمیایی برترین گروه‌های بازار بودند.

در میان نمادها نیز شپنا و شتران به ترتیب با ۱۰ هزارو ۷۰۶ و ۷ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را از آن خود کردند. وبصادر، وتجارت و خساپا نیز بیشترین حجم معاملات را داشتند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها