سرمایه گذاری مستقیم بهترین روش ارسال صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان مالیاتی - اینوست دایرکت

قانون پایانه‌های فروشگاهی در تاریخ ۱۳۹۸/۷/۲۱ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در تاریخ ۱۳۹۸/۸/۱۱ به دولت ابلاغ گردید. مفاد آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی طی ۶ فصل و ۲۹ ماده برای اجرا ابلاغ شد. پایانه‌های فروشگاهی به رایانه، دستگاه کارتخوان ( POS)، دستگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری که امکان اتصال به شبکه‌های اینترنتی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته باشد و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی برخوردار باشند اطلاق می‌شود.

سامانه مودیان چیست و چه اشخاصی مشمول هستند؟

سامانه‌ای تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی می‌باشد. کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیر صنفی) و اشخاص حقوقی موضوع فصل‌های چهارم و پنجم باب سوم ق. م.م. انحصاراً از طریق کارپوشه با سازمان به تبادل اطلاعات می‌پردازند و مرجع نهایی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی این سامانه است.

 

وظایف و تکالیف مودیان

کلیه اشخاص حقوقی مکلفند در این سامانه مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند و بعد از اینکه کلیدهای خصوصی، عمومی و CSR را دریافت نمودند کلیه صورتحساب‌های صادره را به‌صورت الکترونیکی به این سامانه ارسال نمایند. این کلیدها می‌تواند به راحتی و در زمان کوتاه توسط نرم افزار ارسال صورتحساب‌ها در اختیار مؤدی قرار گیرد. صورتحساب‌هایی که مودیان مالیاتی برای سامانه مودیان مالیاتی ارسال می‌کنند چهار نوع صورتحساب فروش، صورتحساب اصلاحی، صورتحساب برگشت از فروش و صورتحساب ابطالی است.

لازم به ذکر است فقط صورتحساب‌هایی که به‌صورت الکترونیکی صادر و به سامانه مودیان ارسال شده باشند از سوی سازمان امور مالیاتی معتبر هستند. به هر دلیلی از قبیل بروز حادثه یا نقص فنی اگر امکان صدور صورتحساب الکترونیکی فراهم نباشد، مراتب تا پایان وقت اداری فردا باید از طریق کارپوشه یا هر طریق دیگری که سازمان اعلام می‌نماید به سازمان اعلام شود، تا مؤدیان بتواند از سایر طرقی که می‌توانند نسبت به ثبت و ارسال صورتحساب‌ها اقدام نماید. همچنین اگر مشمولین اقدام به تعطیلی، انحلال (به‌طور دائم یا موقت) یا نسبت به تغییر شغل و محل فعالیت خود اقدام نمایند باید از طریق کارپوشه سامانه مودیان آنرا اعلام نمایند.

وظایف و تکالیف سازمان امور مالیاتی

اطلاعاتی که مودیان مالیاتی در سامانه مودیان ارسال می‌کنند مورد تأیید سازمان امور مالیاتی می‌باشد و مأموران مالیاتی هیچگونه حقی جهت مراجعه به محل مؤدی و مطالبه دفاتر، اسناد و مدارک وی و رسیدگی به آنها را ندارند و صورتحساب‌های الکترونیکی سامانه مودیان به منزله ثبت آنها در سامانه فهرست معاملات ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم است و فروشنده و خریدار تکلیف اضافی در این خصوص ندارند.

مودیانی که در سامانه مودیان مطابق ماده چهار قانون پایانه‌های فروشگاهی اقدام به ثبت نام ننمایند، نه تنها اطلاعات آنها پذیرفته نخواهد شد بلکه مالیات متعلقه را به هر طریقی از قبیل مراجعه به محل‌های فعالیت مؤدی و رسیدگی به دفاتر، اسناد و مدارک (اعم از فیزیکی و الکترونیکی) یا هر گونه مدارک و قرائنی که سازمان بدست آورد تعیین و مطالبه می‌گردد و اعتبار مالیاتی برای مؤدی منظور نمی‌گردد و مؤدی در صورت اعتراض با اسناد و مدارک مثبته می‌تواند از طریق مراجع دادرسی مالیاتی اقدام نماید.

در صورتیکه مؤدی قبل یا حین دادرسی در سامانه مؤدیان ثبت نام نماید، سازمان موظف است اعتبار مالیاتی وی را مطابق اعلام سامانه مودیان پذیرفته و از بدهی مالیاتی وی کسر نماید. در این بین نقش نرم افزار سامانه مودیان مالیاتی در ارسال صورتحساب‌ها به سامانه مودیان بسیار مهم می‌باشد تا حقی از مؤدی مالیاتی تضییع نگردد.

فرآیند ثبت معاملات و محاسبه مالیات بر ارزش افزوده

صورتحساب‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر و از طریق نرم افزار سامانه مودیان به سامانه ارسال می‌گردد. اگر خریدار عضو سامانه مؤدیان مصرف کننده نهایی نباشد، صورتحساب صادره به صورت خودکار به عنوان اعتبار مالیاتی در کارپوشه وی منظور می‌شود. مؤدیان مالیاتی مکلفند ظرف سی روز از تاریخ درج صورتحساب الکترونیکی در کارپوشه، نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش آن اقدام و عدم اظهار نظر ظرف مدت مذکور به منزله تأیید صورتحساب است.

در پایان هر دوره سه ماهه، بدهی مالیات بر ارزش افزوده که ناشی از اختلاف مالیات فروش و خرید (اعتبار مالیاتی) وی است طبق مقررات سازمان محاسبه و مطالبه می‌گردد و در صورت مازاد اعتبار مالیاتی، به وی مسترد می‌گردد.

مشوق‌ها و تسهیلات

در پنج سال اول پس از استقرار سامانه مؤدیان، مشاغلی که کالا و خدمات خود را از واحدهای اقتصادی که عضو سامانه مودیان هستند خریداری کنند، معادل بیست درصد مالیات بر ارزش افزوده که مؤدی در هر دوره به سازمان پردخت می‌کند یا یک درصد فروش وی (هر کدام کمتر بود) و حداکثر شصت میلیون ریال برای هر دوره مالیاتی به عنوان پاداش همکاری، از مالیات بر ارزش افزوده دوره بعدی وی کسر می‌شود. اگر مؤدی مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی نباشد از مالیات عملکرد وی در همان سال کسر می‌شود.

جوایز و پاداش و تسهیلات دیگری برای مؤدیانی که در سامانه مودیان ثبت نموده‌اند و صورتحساب‌های خود را به‌صورت الکترونیکی ارسال داشته اند دیده شده است، از قبیل پذیرش اظهارنامه تسلیمی بدون رسیدگی، عدم تکلیف در ارائه لیست ماده ۱۶۹ را می‌توان نام برد.

ضمانت نامه‌های اجرایی

جرایم نقدی و مجازات‌های تعزیری درجه چهار مجازات اسلامی، به غیر از حبس در مفاد قانون پایانه‌های فروشگاهی برای اشخاصی که اقدام به تخلف و عدم صدور صورتحساب الکترونیکی ننمایند، دیده شده در صورت عدم ثبت نام در سامانه مودیان، مراتب تخلف به وی و مرجع صادر کننده مجوز فعالیت اعلام می‌گردد. مرجع مذکور ظرف یک هفته از اعلام سازمان باید به واحد متخلف ابلاغ نماید در صورتی که ظرف ده روز واحد متخلف اقدام به عضویت در سامانه مودیان ننماید. برای بار اول به مدت دو هفته و برای بار دوم به مدت دو تا شش ماه تعطیل یا مسدود خواهد شد. در صورت عدم اجرای حکم توسط مرجع صادر کننده حکم، سازمان مکلف است رأساً تعطیلی واحد متخلف را به نیروی انتظامی ابلاغ نماید و مرجع صادر کننده مجوز و واحد متخلف در پرداخت مالیات و جرایم مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

نرم افزار سامانه مودیان مورد توجه اشخاصی است که قصد ارسال صورت حساب الکترونیکی را به صورت مستقیم دارند.با تصویب قانون پایانه های فروشگاهی اشخاص مشمول این قانون که قبلا از فاکتورهای کاغذی به صورت دستی استفاده می کردند می بایست طی مدت یک هفته فاکتورهای فروش مربوط به کالا و خدمات را در کارپوشه سامانه مودیان ثبت نمایند.این کار از سه طریق برای مودیان امکان پذیر می باشد یا از طریق نرم افزار سامانه مودیان به صورت مستقیم اقدام به ارسال صورت حساب های الکترونیکی نمایند و یا ثبت و ارسال فاکتورهای فروش را به شرکت های معتمد مالیاتی بسپرند و راه سوم استفاده از نرم افزار حسابداری با قابلیت ارسال فاکتور الکترونیکی می باشد.

مطابق با جدیدترین فراخوان های سامانه مودیان و همچنین قوانین ارزش افزوده، دیگر کسب و کاری باقی نمانده است که مشمول ثبت در نام سامانه مودیان نباشد و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت اقتصادی دارند ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که با بررسی و استفاده از نرم افزارهای موجود در بازار که قابلیت اتصال به سامانه مودیان دارند را، بهترین نرم افزار برای ارسال صورتحساب الکترونیکی را به شما معرفی کنیم.

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی

بعد از استفاده و بررسی اغلب نرم افزارهایی که قابلیت اتصال به سامانه مودیان را دارند، انتخاب ما نرم افزار واسط سامانه مودیان مالیاتی پیشروحساب  است.مهلت استفاده رایگان، کاربری بسیار آسان و بدون نیاز به خرید نرم افزارهای فیزیکی و گران قیمت  که باعث شدند نرم افزار پیشرو حساب را انتخاب کنیم. در ادامه باهم به بررسی قابلیت های دیگر این نرم افزار میپردازیم.

امکانات نرم افزار سامانه مودیان پیشروحساب 

  • چت آنلاین
  • ثبت فاکتور آسان (رفع مشکل دریافت اطلاعات برای هر فاکتور)
  • امکان ثبت کالا
  • ثبت فاکتور بدون نیاز به اینترنت
  • امکان ثبت فاکتور برای چند شرکت در یک پنل و تنها با یک لاینسنس
  • امکان زدن فاکتور به صورت دستی-اکسلی و سیستمی
  • امکان درج شماره فاکتور
  • اصلاح و ابطال صورتحساب بدون تغییر شماره فاکتور
  • تکمیل اطلاعات فاکتور براساس کد
  • امکان مشاهده ، ثبت و رد شده بدن فاکتور ها
  • امکان دونوع خروجی اکسل و صورت حساب
  • بارگذاری اکسل ها بدون نیاز به فرمت خاصی
  • این نرم افزار تخصصی برای ارسال صورحساب های الکترونیکی بوده
  • سرعت پردازش بالا
  •  فضای کاربری آسان
  •  آپدیت شدن با توجه به اخرین تغییرات سامانه مودیان
  • قیمت مناسب به نرم افزارهای مشابه سامانه مودیان
  • انعطاف پذیری نرم افزار سامانه مودیان برای هر کسب و کار های مختلف و قابلیت سفارشی سازی شدن بسته به نوع خدمت/ کالا کارفرما

پیشروحساب به عنوان یکی از بهترین شرکت های مشاوره مالیاتی در کشور و معتمد سازمان امور مالیاتی کشور می باشد که برای ارسال صورت حساب های الکترونیکی سامانه مودیان نرم افزاری بسیار کاربری و اسان را تهیه و در اختیار عموم قرار داده است.

آموزش سامانه مودیان

در کنار امکان اتصال به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب الکترونیکی،  آموزش سامانه مودیان را هم به صورت یک آموزش کامل و جامع در اختیار کاربران قرار داده است و در آن به صفر تا صد آموزش سامانه مودیان پرداخته است. اگر مثل ما هنوز نسبت به سامانه مودیان و نحوه ثبت نام در آن اطلاعات کاملی ندارید، خواندن آموزش سامانه مودیان پیشروحساب را به شما پیشنهاد میکنیم.

 مهلت استفاده رایگان

نرم افزار واسط سامانه مودیان پیشرو حساب مهلت استفاده رایگان را برای تمامی کاربران پیش بینی کرده است و این یک فرصت خوب است که میتوانید به صورت رایگان صورتحساب الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال کنید و با تمام قابلیت های این نرم افزار واسط سامانه مودیان آشنا شوید و به تمام امور مالی و حسابداری خود رسیدگی کنید.همچنین شما می توانید تمامی خدمات سامانه مودیان را از شرکت معتمد امور مالیاتی کشور دریافت نمایید برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۵۲۳۰۸۰۴۰ تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 20 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 6 می 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.