سرمایه گذاری مستقیم بهترین سرمایه‌گذاری در ده سال آینده - بررسی پرسودترین ایده‌ها - اینوست دایرکت

بسیاری از ما همواره برای رسیدن به امنیت مالی تلاش می‌کنیم. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، سرمایه‌گذاری آن هم در برنامه‌های بلند مدت است. با سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌توانید به آینده مالی بهتر دست یابید. چرا که در این حالت با ماندن در بازار و سرمایه‌گذاری فعال می‌توانید به سود مرکب روی سرمایه خود برسید. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌تواند با صبر و حوصله منتظر فرصت‌های ناگهانی بازار بماند و در زمان نزول بازار دچار وحشت و تصمیمات احساسی نشود، رسیدن به اهداف مالی بزرگ در بلند مدت دور از دسترس شما نخواهد بود. بهترین سرمایه‌گذاری در ده سال آینده به گمان شما چگونه است؟ آیا حاضرید چیزی بین ۵ تا ۱۰ سال آینده را روی سرمایه‌گذاری‌های خود بمانید؟ اگر بله، پس در این مقاله گزینه‌هایی از بهترین سرمایه‌گذاری در ۱۰ سال آینده را با ایده‌های خوبی به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا سرمایه‌گذاری در دنیای امروز مهم است؟

احتمالا شما هم درگیر راهی برای محافظت سرمایه و پس‌انداز خود هستید که بدون گذاشتن زمان و تخصص هرروزه در آن، بتوانید با توجه به این شرایط اقتصادی عجیب‌ و غریب در ایران و حتی در چند سال اخیر در سراسر دنیا از نظر مالی پیشرفت داشته باشید یا شاید بارها از خود پرسیده‌اید چرا برخی افراد بعد از گذشت چند سال از شروع زندگی و کار و تلاش، ناگهان به سرمایه‌های زیاد می‌رسند و مسیر زندگی برایشان هموار می‌شود. شاید جواب دهید که این افراد یا سرمایه‌های بادآورده داشته‌اند یا کار و درآمدهای غیرطبیعی، اما واقعیت این است که افراد دیگری هم هستند که به‌ تنهایی و با فکر و برنامه‌ریزی خود توانسته‌اند به این اهداف برسند. جواب سوالات شما در سرمایه‌گذاری هوشمندانه خلاصه می‌شود.

سرمایه‌گذاری، به‌خصوص با تمرکز بر بلند مدت بودن آن، می‌تواند استراتژی بسیار قدرتمندی برای دستیابی به اهداف مالی شما باشد. سرمایه‌گذاری فراتر از پس‌اندازکردن است و این پتانسیل را دارد که ثروت شما را به طور قابل‌ توجهی افزایش دهد. به شما کمک می‌کند از تورم سرسام‌آوری که درگیرش هستید، از جایی به بعد به آزادی مالی برسید و در نهایت به داشتن بازنشستگی راحت و گذراندن اوقات بهتر امیدوار باشید. سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌تواند کلید دستیابی شما به آینده مالی موفق باشد.

بهترین سرمایه‌گذاری در ده سال آینده

ایران به دلیل شرایط خاص اقتصادی خود که تقریبا با همه جای دنیا متفاوت است، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های دقیق و هوشمندانه دارد. بورس، طلا، دلار(به‌ طورکلی ارز) ارزهای دیجیتال، املاک و مستغلات و… گزینه‌های پیشنهادی هستند که در ادامه به توضیح هرکدام می‌پردازیم. اما قبل از آن نگاهی به نمودار میزان بازدهی بازارهای مختلف در بازه‌های زمانی مختلف می‌اندازیم.

بهترین سرمایه‌گذاری در ده سال آینده - بررسی پرسودترین ایده‌ها

سرمایه‌گذاری در طلا و سکه

بر کسی پوشیده نیست که سرمایه‌گذاری در طلا و سکه یکی از امن‌ترین کالاها برای سرمایه‌گذاری در کل دنیا به شمار می‌رود. اگر به اعداد و ارقام نگاهی بیندازیم، طلا و سکه در ۱۰ سال اخیر به‌ طور کلی ۱۹۷۰% رشد را ثبت کرده‌اند. اگر خیلی اهل تحلیل داده‌های اقتصادی و خرید و فروش مکرر در بازار نیستید، بهترین زمان خرید طلا همین امروز است تا در ۱۰ سال آینده بازدهی شگفت انگیزی به شما بدهد. اگر پول زیادی ندارید می‌توانید در بازه‌های زمانی ۱ یا ۲ ماهه، بخشی از پس‌انداز خود را به خرید طلا یا سکه اختصاص دهید. در این صورت پس از گذشت یک سال، مقدار قابل‌ توجهی طلا خواهید داشت که تا سال‌های بعد به مرور ارزش آن بیشتر خواهد شد.

اما اگر دوست دارید در زمان‌های خواب طلا سرمایه خود را نقد کرده و به بازار دیگری ببرید، باید از چرخه‌های صعود و نزول بازار طلا با خبر باشید.

نمودار بلند مدت طلا و سرمایه‌گذاری در طلا و سکه

با توجه به تحلیل بالا، طلا به طور میانگین هر ۴۰۰ تا ۷۰۰ روز سقف خود را می‌شکند و یک رشد قابل‌توجه می‌کند و رشدهای آن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ روز به طول می‌انجامد. پس در این بازه‌های گفته شده می‌توانید با ورود و خروج به‌ موقع، سرمایه خود را چند برابر کنید.

اگر به خرید طلا به‌ صورت فیزیکی علاقه ندارید یا نگران حفظ آن در برابر سرقت و گم شدن هستید، می‌توانید صندوق‌های سهامی وابسته به طلا را در بازار بورس بخرید تا پول شما همیشه در حساب کارگذاری‌تان باشد و کسی جز خودتان به آن دسترسی نداشته باشد.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز و دلار

بازدهی ۱۰ ساله بازار ارز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود ۲۳۳۰% بوده است. همگی در جریان این موضوع هستیم که ارزش ریال ایران روزبه‌روز با کاهش همراه است. به طور کلی سرمایه‌گذاری در ارز خیلی توصیه نمی‌شود اما برای محافظت از کاهش ارزش ریال می‌توانید در کنار دارایی‌های دیگر، آن را در سبد سرمایه‌گذاری خود جای دهید. شما همواره می‌توانید بخشی از پس‌انداز خود را به خرید ارز اختصاص دهید. بازار ارز و نمودار آن رفتاری تقریبا مشابه طلا دارد؛ اما معمولا کمی جلوتر از بازار طلا حرکت می‌کند. پس در ورود و خروج‌های خود به این دو بازار موازی، این نکته را مدنظر قرار دهید.

سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس

خیلی‌ها با شنیدن نام سهام و بورس یاد خاطرات تلخی می‌افتند و فکر می‌کنند بورس فقط ضرر و زیان است. اما بازدهی بازار بورس (شاخص کل) در ۱۰ سال گذشته ۵۵۵۰% بوده است. چرخه‌های بورس معمولا به این شکل است که پس از یک بازه صعودی بسیار قدرتمند، بازار بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ روز بی‌رمق است. اما در همین روزها سهم‌های بسیار زیادی هستند که به صاحبان خود سود می‌دهند. باید بدانید برای ۱۰ سال آینده روی چه صنایعی سرمایه‌گذاری کنید که به مراتب نسبت به دیگر صنایع رشد بیشتری خواهند کرد و از صنایع کهنه و قدیمی دوری کنید. چرا که هر آن امکان حذف و تغییر آنها در بازار جهانی وجود دارد.

  1. حوزه تکنولوژی دیجیتال: در تمام دنیا در دوران رشد چشمگیر فناوری‌های دیجیتال و استارتاپ‌های تکنولوژی محور هستیم. رصد این‌ گونه شرکت‌ها در بورس می‌تواند شما را چند هیچ از بقیه جلو بیندازد. به تکنولوژی‌های مالی و بلاکچین، خودروهای الکتریکی، شرکت‌های اینترنتی و خدمات آنلاین، خرده‌فروشی‌های اینترنتی، استارتاپ‌های آنلاین و خدمات محور، سرگرمی و بازی‌های دیجیتال و… توجه زیادی کنید.
  2. حوزه انرژی‌های نو: در دنیای امروز هر شرکتی که در مسیر توسعه انرژی‌های نو و تجدید پذیر موفق ظاهر شود بازدهی بسیار بالایی خواهد داد. در این راستا از شرکت‌های فعال در صنعت انرژی خورشیدی، انرژی بادی، زمین گرمایی و… غافل نشوید.
  3. حوزه فناوری‌های آب و کشاورزی: دوره مدیریت آب و محصولات کشاورزی به سبک سنتی در تمام دنیا و بالاخص ایران به پایان رسیده است. شرکت‌های فعال در حوزه آب و کشاورزی به‌ محض ایجاد یک نوآوری و افزایش بهره‌وری در صنعت خود و ارتقای ماشین‌ آلات کشاورزی و تصفیه آب به رشدهای چشمگیری خواهند رسید.
  4. حوزه سلامت: بر کسی پوشیده نیست در دوران همه‌گیری کرونا بسیاری از صنایع با سقوط ارزش خود مواجه شدند و تنها کمپانی‌های ایرانی و بین‌المللی که در حوزه سلامت بودند رشدهای چند ده درصدی داشتند. حوزه سلامت کلیدی‌ترین بازار دنیای امروز است و هر ساله شرکت‌های موفق در تولید داروهای استراتژیک به سودهای چشمگیری می‌رسند.
  5. حوزه مد و فشن: چند سالی است که در ایران شرکت‌های تولیدکننده لباس به دستاوردهای خوبی رسیده‌اند. ایران هم اکنون بسیاری از اقلام این حوزه را در داخل و با قیمت و کیفیت بسیار رقابتی با نمونه‌های خارجی تولید می‌کند. با توجه به ارزش ریال در مقابل ارز کشورهای دیگر، شرکت‌های موفق در این صنعت در ۱۰ سال آینده به ابرقدرت های منطقه از لحاظ گردش مالی تبدیل خواهند شد.

سرمایه‌گذاری در مسکن

بازار مسکن در ۱۰ سال گذشته چیزی حدود ۱۴۲۰% رشد داشته است. اگرچه متاسفانه بازار املاک و مستغلات برای همه در دسترس نیست؛ اما اخیرا با ورود خانه های کوچک متراژ و همچنین خرید متری خانه (از ۱ متر به بالا) برای افراد کم درآمد می‌تواند گزینه مناسبی برای حفظ ارزش پول و یا کسب درآمد از طریق اجاره بها باشد. البته این گزینه نیاز به تحقیق بیشتری دارد.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال یک تکنولوژی نوظهور در بلاکچین است که اخیرا توجه بسیاری از مردم دنیا را به خود جلب کرده است و بازدهی ۱۰ ساله آن حدود ۲۱۱۰۰% بوده است. بازده ۲۰ ساله آن هنوز شکل نگرفته است اما پتانسیل اعداد بزرگی را در خود دارد. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از آن جهت برای ایرانیان قابل‌ توجه است که می‌تواند با بالارفتن ارزش دلار، یک سود دوسویه برای افراد ایجاد کند. البته ناگفته نماند که برخلاف دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری گفته شده، این دارایی ریسک بسیار بالایی دارد و باید بخش اندکی از سبد دارایی شما را تشکیل دهد. با این‌ حال با کسب دانش و تجربه می‌تواند گزینه جذابی برای افراد با پول کمتر باشد. این بازار پر است از شرکت‌های پیشرفته در حوزه تکنولوژی‌های بلاکچینی که در آینده نزدیک بخش اعظمی از اقتصاد دنیا را فرا خواهد گرفت.

سرمایه‌گذاری در فارکس

فارکس نیز مانند ارزهای دیجیتال یک بازار بین‌‌المللی است. اما با سابقه بسیار طویل و ثبات بیشتر. با سرمایه‌گذاری در فارکس از طریق معامله بر روی جفت ارزها، سهام‌های شرکت‌های معتبر، کالاهایی نظیر طلا و نقره و موارد دیگر می‌توانید به درآمد دلاری قابل توجهی برسید اما بدانید سرمایه‌گذاری و درآمد دلاری از فارکس نیازمند دانش و مهارت کافی است که با تسلط به آن می‌توانید بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به آن اختصاص دهید و ریسک خود را توزیع کنید.

جمع‌بندی

اگر به دنبال موفقیت‌های مالی در بلندمدت هستید، سرمایه‌گذاری در دنیای امروز را به‌ هیچ‌ وجه به تعویق نیندازید. در این مقاله سعی کردیم بهترین سرمایه‌گذاری در ده سال آینده را در قالب گزینه‌هایی بهترین سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت به شما ارائه دهیم. لازم به ذکر است شما برای شروع سرمایه‌گذاری در هر کدام از این بازارها نیازمند کسب دانش و تجربه کافی و کمک‌ گرفتن از افراد موفق هستید و هیچگاه بدون تحقیق و علم کافی دست به اقدامی نزنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 65 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 می 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها