سرمایه گذاری مستقیم تغییر زمان معاملات نمادهای گواهی سپرده سکه طلا و صندوق‌ها - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز،، مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از شنبه آینده (۱۲ تیر) آغاز معاملات تمامی نمادهای گواهی سپرده کالایی سکه طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا به ساعت ۱۰ صبح تغییر می‌کند.

همچنین معاملات با ۳۰ دقیقه دوره پیش گشایش آغاز شده و راس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه پس از حراج تک قیمتی با دوره پیوسته معاملات ادامه خواهد یافت (تسنیم).

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا ناصرپور، معاون بورس کالای ایران، نیز روز گذشته از آغاز معاملات قراردادهای آتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پشتوانه طلا از ۱۲ تیر خبر داد.

وی با بیان اینکه پیش از این معاملات گواهی سپرده کالایی بر روی دارایی سکه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا با موفقیت در بورس کالا راه اندازی شده است، افزود: گواهی سپرده سکه طلا، ابزاری است که طی آن اشخاص، دارایی سکه طلای خود را با اطمینان نزد خزانه بانک‌ها امانت گذاشته و می‌توانند آن را در بستر بازار سرمایه در بازار پیوسته‌ای که در بورس کالای ایران فراهم شده مورد معامله قرار دهند.

او افزود: مبادله و خرید و فروش سکه طلا در این سازوکار، خریداران و فروشندگان را از ریسک‌هایی از جمله مخاطرات حمل و نگهداری، انتقال وجوه و اصالت سکه حفظ می‌کند.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا نیز ابزار مهم دیگر سرمایه‌گذاری در بازار طلا است که توسط بورس کالا برای فعالان بازار سرمایه معرفی و اجرایی شده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا، وجوه سرمایه‌گذاران را در گواهی سپرده سکه طلا سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه‌گذاران از نوسانات بازار طلا منتفع می‌شوند.

ناصرپور گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا در بورس کالا، دارای رکن بازارگردان بوده و بازارگردان صندوق با سازوکار شفاف و قانونی، نقدشوندگی و کشف قیمت صحیح واحد‌های صندوق را موجب می‌شود.

به گفته او، دسترسی فعالان بازار سرمایه به ابزار‌های مالی و مشتقه بورس کالا به صورت الکترونیک فراهم است و متقاضیان فعالیت در بازار طلا بدون مراجعه حضوری و با استفاده از برنامه‌های موبایلی و رایانه‌ای امکان انجام معامله در ابزار‌های مبتنی بر طلای بورس کالای ایران را دارند.

معاون بورس کالای ایران در خصوص این معاملات توضیح داد: با راه‌اندازی قرارداد‌های آتی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا، بورس کالا امکان تحویل واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا در سررسید را با قیمت از قبل مشخص شده بین خریدار و فروشنده فراهم می‌کند؛ همچنین خریدار و فروشنده مانند سایر قرارداد‌های آتی با تودیع وجه تضمین و نه کل ارزش قرارداد با قیمت‌های پیشنهادی خود وارد معامله شده و مبادلات قرارداد‌های آتی را انجام می‌دهند (باشگاه خبرنگاران جوان).

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها