سرمایه گذاری مستقیم جلوگیری از فروش سهام غیر قانونی است + سند - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، شعبه ۴۵ بدوی دیوان عدالت اداری با صدور یک رأِی، جلوگیری از فروش سهام برای صاحبان سرمایه را تخلف سازمان بورس و اوراق بهادار از قوانین و ماموریت این سازمان و مغایر با بسیاری از اصول مسلم حقوق اداری دانسته است.

در بخشی از رأی صادره از سوی شعبه ۴۵ بدوی دیوان عدالت اداری به تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۲ آمده است: … ثانیا اقدام خواهان و افراد مشابه ایشان جهت سرمایه‌گذاری در بازار بورس در راستای تاکید مقامات دولتی و اعتماد شکل گرفته از این طریق بوده است. با توجه به نوسانات شدید ایجاد شده در بازار سرمایه در چند ماه اخیر و از دست رفتن سرمایه اشخاص متعدد در این بازار، بسیاری از این اشخاص من جمله خواهان در صدد فروش سهام خود حتی به قیمت بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی و اولیه سهام قرار گرفته و خواستار خروج از این بازار شده‌اند.

ثالثا اقدامات و تصمیمات سازمان طرف شکایت در این فعل و انفعالات حکایت از عدم توجه کافی به حقوق و سرمایه سرمایه‌گذاران داشته که مغایر فلسفه تشکیل و تاسیس این سازمان است. زیرا مهم‌ترین ماموریت و هدف این نهاد به عنوان نهادی عمومی می‌بایست تضمیمن حقوق و منافع عموم مردم در حیطه فعالیت خود باشد. لذا نظر به جمیع جهات فوق و با عنایت به این موضوع که اقدام صورت گرفته از سوی طرف شکایت در عدم امکان فروش سهام خریداری شده در بازار سرمایه مغایر قوانین و ماموریت پیش گفته بوده و با بسیاری از اصول مسلم حقوق اداری مانند اصل لزوم احترام به انتظارات مشروع در تعارض است و با توجه به این که اتخاد این تصمیمات منجر به ورود ضرر و زیان مادی به خواهان گشته و مغایر حقوق و آزادی های مشروع وی است امکان پذیرش خواسته مطروح وجود دارد.

از این رو مستند به مواد ۱، ۱۰ و ۱۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، ضمن احراز وقوع تخلف طرف شکایت، حکم به ورود شکایت صادر و اعلام می‌گردد برابر تبصره ماده ۱۱ قانون مورد اشاره پس از قطعیت این حکم، طرف شکایت علاوه بر اجرای آن مکلف به رعایت مفاد آن در تصمیمات و اقدامات بعدی خود در موارد مشابه است .

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها