سرمایه گذاری مستقیم حداقل قیمت زمین در متاورس - اینوست دایرکت

امروزه خرید و فروش زمین مجازی در بازی‌های متاورسی به یکی از منابع درآمدی بسیاری از گیمرها و علاقه‌مندان حوزه ارزهای دیجیتال شده است. شما با خرید زمین مجازی در یک فضای متاورسی نظیر دیسنترالند، سندباکس یا دیگر بازی‌ها می‌توانید علاوه بر استفاده شخصی، آن‌ها را اجازه دهید، در آن‌ها رویداد برگزار کنید و کلا به کسب درآمد از آن‌ها بپردازید. در این مطلب، حداقل قیمت زمین در متاورس در آبان ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنیم.

کدام بازی‌های متاورسی زمین مجازی دارند؟

برای پیدا کردن زمین‌های متاورسی، اول از همه باید یک بازی بلاک چینی مبتنی بر مفهوم متاورس را پیدا کنید. برخی از محبوب‌ترین بازی‌های متاورسی که امکان خرید و فروش زمین مجازی در آن‌ها وجود دارد عبارتند از:

  • دسنترالند (Decentraland)
  • سندباکس (Sandbox)
  • سومنیوم ایپیس (Somnium Space)
  • اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)
  • بلاکتوپیا (Bloktopia)

اینها تنها تعداد انگشت‌شماری از محبوب‌ترین بازی‌های متاورسی دارای زمین مجازی هستند و با سرچ ساده در گوگل نیز می‌توانید گزینه‌های بیشتری را پیدا کنید. حالا شما می‌توانید در هر کدام از این بازی‌ها، یک زمین را خریداری کرده و در آن به کسب درامد و بازی بپردازید.

اینکه زمین مجازی یک NFT است، یعنی چه؟

پیش از ادامه مبحث قیمت زمین‌های متاورسی، ابتدا باید بدانید NFT یعنی چه. ان اف تی (NFT) مخفف عبارت “Non-fungible Token” به‌معنای «توکن غیر مثلی» یا «توکن غیر قابل معاوضه» است. توکن غیر مثلی، یک ارز دیجیتال خاص و منحصربه‌فرد است که هیچ توکن مشابه آن وجود ندارد.

برای درک بهتر، بیت کوین را در نظر بگیرید. بیت کوین و تمام آلت کوین‌ها نظیر اتریوم، دوج کوین، شیبا اینو و سایر موارد، همگی توکن مثلی یا Fungible Token یا به‌عبارتی FT هستند. یعنی هر یک واحد بیت کوین با هر یک واحد بیت کوین دیگر دقیقا یکسان است و آن‌ها هیچ تفاوتی از نظر ویژگی، قیمت، ظاهر، ساختار و دیگر موارد با هم ندارند، پس می‌توان آن‌ها را با یکدیگر تعویض کرد.

اما توکن‌های غیر مثلی دقیقا خلاف این موضوع هستند؛ یعنی از هر توکن NFT فقط یکی در بلاک چین‌ها وجود دارد و هیچ توکن NFT دیگری دقیقا مشابه آن نیست. بنابراین آن‌ها را نمی‌توان با یکدیگر تعویض کرد، چون خصوصیات و قیمت متفاوتی هم دارند.

در دنیای متاورس، زمین‌های مجازی اصطلاحا “Land” یا «لند» نام دارند و هر تکه زمین مجازی در هر بازی متاورسی یک توکن ان اف تی منحصربه‌فرد است. به همین خاطر وقتی شما زمینی را در یک بازی متاورسی مثلا دیسنترالند می‌خرید، می‌توانید مطمئن باشید که مشابه آن زمین نه تنها در خود دیسنترالند، بلکه در هیچ متاورس دیگری مثلا سندباکس وجود ندارد. این خاصیت باعث کمیابی و باارزش شدن زمین‌های مجازی می‌شود.

قیمت زمین‌های مجازی در بازی‌های متاورسی چقدر است؟

حالا برای اینکه بدانید قیمت هر لند چقدر است، باید به بازارچه خرید و فروش همان بازی نیز مراجعه کنید. مثلا برای مشاهده قیمت زمین‌های متاورس دیسنترالند باید وارد بازارچه آن شوید. البته در حال حاضر مارکت‌پلیس‌های بزرگی نظیر اوپن سی (OpenSea) نیز وجود دارند که امکان خرید و فروش زمین‌های مجازی برخی از بازی‌های متاورسی را نیز فراهم کرده‌اند. با این وجود، همیشه بهترین منبع برای پیگیری قیمت‌ها، بازارچه اصلی خود بازی مورد نظر است.

قیمت زمین در دیسنترالند

برای مثال، متاورس دیسنترالند را در نظر بگیرید. برای مشاهده زمین‌ها باید وارد قسمت لند در بازارچه آن به آدرس market.decentraland.org/lands شوید. در این صفحه، از منوی سمت چپ گزینه “Available to buy” و از منوی آبشاری سمت راست بالای صفحه، گزینه “Cheapest” را انتخاب کنید تا ارزان‌ترین زمین‌های موجود جهت خرید برای شما نمایش داده شوند:

همانطور که مشاهده می‌کنید، در حال حاضر در آبان ۱۴۰۲، ۴۲۶ قطعه لند در متاورس دیسنترالند در دسترس است و ارزان‌ترین آن، ۲٫۱ هزار واحد مانا (MANA) قیمت دارد که با توجه به قیمت فعلی ۰٫۳۵۷۱ دلاری این ارز دیجیتال، ارزان‌ترین زمین دسنترالند حدود ۷۵۰ دلار قیمت خواهد داشت. اگر قیمت تتر را هم ۵۰ تومان در نظر بگیریم، این مقدار برابر ۳۷ میلیون تومان خواهد شد.

قیمت زمین در سندباکس

برای نمونه اجازه دهید قیمت زمین در متاورس سندباکس را نیز بررسی کنیم. برای این کار، وارد قیمت زمین‌ها در بازارچه آن به آدرس sandbox.game/en/nft-lands شوید. در این قسمت، به‌صورت خودکار گزینه “Lowest price” انتخاب شده و از بین ۱۱۷۹ قطعه لند، به‌ترتیب ارزان‌ترین‌ها را به شما نشان می‌دهد:

همانطور که مشاهده می‌کنید، ارزان‌ترین زمین مجازی در این بازی، ۰٫۲۵ واحد اتر معادل تقریبا ۴۴۱٫۳۱ دلار قیمت دارد که با توجه به قیمت ۵۰ هزار تومانی تتر، برابر تقریبا ۲۲ میلیون تومان خواهد شد. بد نیست بدانید که گران‌ترین زمین در سندباکس نیز در حال حاضر در آبان ۱۴۰۲، برابر ۶۲۰ هزار اتر معادل تقریبا ۱ میلیون و ۱۲۰ هزار دلار قیمت دارد. جالب است نه؟

برای مشاهده قیمت زمین‌های مجازی در دیگر متاورس‌ها نیز کافی است به ترتیب بالا که آموزش دادیم عمل کنید. برای مشاهده نحوه خرید زمین مجازی در متاورس بر روی لینک زیر که به طور کامل توضیح داده است کلیک کنید:

https://bit24.cash/blog/buy-land-metaverse/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : اخبار اقتصادی تاريخ : 28 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.