سرمایه گذاری مستقیم شاخص کل بورس 30 هزار واحد افت کرد / ارزش معاملات 2 برابر شد - اینوست دایرکت

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۳۰ هزار واحدی ( ۱٫۷۱ درصدی) و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۷۲۷ هزارتایی به کار خود خاتمه داد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز افتی ۱٫۵ درصدی را تجربه کرد.

در جریان معاملات امروز بورس، بیش از یک میلیون و ۳۴۹ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن ۹ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان دادوستد شده است.

در روزی که بازار با رشدی ۲۰ هزار واحدی در دقایق ابتدایی آغاز به کار کرد اما به یکباره فشار عرضه بر میزان تقاضا پیشی گرفت و در کمتر از یک ساعت بازار مجددا وارد فاز نزولی شد. در روزی که گروه فلزات اساسی از معدود گروه‌های پرتقاضای بازار بود نمادهای فولاد و فملی با معاملات مثبت خود نتوانستند مانع از منفی شدن شاخص کل شوند. سه نماد فارس، شستا و تاپیکو بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص کل به نام خود ثبت کردند.

در معاملات فرابورس نیز امروز ارزش کل معاملات ۳ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان بود و سه نماد آریا، مارون و صبا تاثیرگذارترین نمادها بر افت ۱٫۷ درصدی شاخص این بازار بودند.

گروه فراورده‌های نفتی، فلزات اساسی و بانک‌ها به ترتیب با ۲ هزار و ۲۸، هزار و ۹۷۴ و هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان معامله بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند. این در حالی بود که ارزش کل معاملات نسبت به آخرین روز هفته گذشته بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافت.

در میان نمادهای بازار سه نماد شپنا، شستا و فملی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد وپارس نیز که با صف خرید به کار خود پایان داد از نظر ارزش معاملات چهارمین نماد برتر امروز بازار سهام بود.

افت ۱٫۷ درصدی شاخص کل بورس در حالی رخ داد که هفته گذشته نیز شاخص کل با ۱۱ درصد ریزش بدترین عملکرد هفتگی خود از ابتدای سال جاری را به ثبت رساند. با توجه به افت امروز، ریزش شاخص به بالای ۱۴ درصد رسیده که معادل ریزش اردیبهشت ماه بازار سهام بوده است.

آخرین اخبار مربوط به بازار سهام را از صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها