سرمایه گذاری مستقیم چگونه بین روبوفارکس ، آمارکتس و آلپاری یک کارگزار را انتخاب کنیم؟ - اینوست دایرکت

همان طور که می‌دانید بروکرهای بین المللی کارگزاری‌هایی هستند که به واسطه آنها معامله‌گران می‌توانند رمزارزها و دیگر دارایی‌های مختلف را خرید و فروش کنند. این کارگزاری‌ها با قراردادهای فیوچر امکان معامله چنین دارایی‌هایی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده‌اند. این روزها هر معامله‌گر ایرانی که بخواهد وارد بازار فارکس شود و ارزهای دیجیتال خرید و فروش کند، از یکی از این سه کارگزاری استفاده می‌کند: روبوفارکس، آمارکتس و آلپاری.

در این نوشته که متخصصان سایت ایران بروکر آن را تدوین کرده‌اند، بیشتر با این سه بروکر آشنا می‌شویم و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بررسی می‌کنیم.

بروکر روبوفارکس یا RoboForex

این بروکر که بین کاربران از اعتبار خوبی برخوردار است از سال ۲۰۰۹ فعالیت رسمی‌اش را شروع کرد. این کارگزاری تحت نظارت رگولاتوری معتبر CySec و IFSC در حال فعالیت است. در حال حاضر بیشتر از ۳۰ جفت‌ارز فارکس، اکثر رمزارزهای معتبر مثل بیت‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم و … را در اختیار کاربرانش قرار داده. همچنین از طریق این کارگزاری کاربران می‌توانند بیتشر از ۶۰ نماد مختلف معاملاتی مانند فلزات گران‌بها، سهام شرکت‌های بزرگ دنیا و شاخص سهام بورس‌های جهان را معامله کنند.

واریز و برداشت در این کارگزاری سخت و پیچیده نیست و کاربران به راحتی می‌توانند واریز و برداشت وجه انجام دهند و با روش‌های مستقیم، تراکنش‌های‌شان را انجام دهند.

می‌توان گفت تنها مشکلی که این کارگزاری برای معامله‌گران ایرانی دارد، فرآیند ثبت‌نام آن است. سایت این بروکر در ایران فیلتر است و اگر با فیلترشکن هم بتوانید وارد سایت شوید، نام ایران در لیست این سایت نیست. اما نگران نباشید سایت ایران بروکر برای این مشکل راه‌حلی دارد که می‌توانید در مقاله بررسی تخصصی روبوفارکس با این راه‌حل آشنا شوید.

منتقدان درباره بروکر روبوفارکس چه می‌گویند؟

این بروکر از منتقدان متعدد نمره بالایی دریافت کرده است. سایت‌هایی که عملکرد بروکرهای مختلف را نقد و بررسی می‌کنند، همه به این بروکر نمره بالایی داده‌اند؛ مثلا وب‌سایت‌های ۵۵Brokers.com و trusted-broker-reviews.com و … هر سه نمره‌ی این کارگزاری را بسیار مناسب داده‌اند.

این بروکر جوایز مهم بین‌المللی نیز در کارنامه خود دارد که این جوایز را از سال ۲۰۰۶ تا کنون دریافت کرده‌است. در تصویر زیر می‌توانید جوایز این بروکر را ببینید.

بروکر آمارکتس یا Amarkets

آمارکتس از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرد، اما دیرتر از بروکر روبوفارکس به بازار ایران آمد. به خاطر همین هم خیلی از افراد تصور می‌کنند این بروکر جدیدا تأسیس شده است. آمارکتس در کشورهای زیادی نمایندگی رسمی دارد؛ کشورهایی مثل انگلستان، روسیه، اوکراین، ترکیه، قبرس، تایلند، آفریقای جنوبی، ارمنستان و … این بروکر تحت نظارت رگولاتوری FSA فعالیت می‌کند.

این کارگزاری بیمه ۲۰ هزار یورویی برای کاربرانش در نظر گرفته که توسط رگولاتوری  Financial Commissions ارائه می‌شود. و در صورت مشکل این بروکر با این بیمه ضرر معامله‌گران را جبران می‌کند.  امکان معامله بیشتر از ۴۰ جفت‌ارز در این کارگزاری وجود دارد. همچنین معامله بیش از ۱۸۰ نماد معاملاتی در این بروکر امکان‌پذیر است.

اوراق قرضه آلمان و آمریکا و ۱۴۲ سهام شرکت‌های بزرگ دنیا در آمارتکس قابل معامله است. از اینجا می‌توانید سبد معاملاتی بزرگ آمارکتس را ببیند.

کاربران برای تراکنش‌های ریالی در این پلتفرم مشکلی ندارند، تراکنش‌های ریالی مستقیم در این بروکر انجام می‌شود، و کاربران برای انجام تراکنش‌هایشان می‌توانند از روش‌هایی مثل وبمانی، اسکریل، تاپ چنج، فسا پی، پرفکت مانی، نتلر و مسترکارت و ویزاکارت استفاده کنند.

حساب‌های معاملاتی آمارکتس

در این بروکر سه حساب معاملاتی متفاوت در اختیار معامله‌گران قرار گرفته است. در دو حساب استاندار و ثابت (یعنی اسپرد ثابت) کمتر مبلغ شارژ حساب برای ورود به بازار ۱۰۰ دلار است. بیشینه اهرم یا لوریچ برای معامله‌ها در هر دو حساب ۱:۱۰۰۰ است، اما در حساب ECN این اهرم به حداکثر ۲۰۰ برابر کاهش می‌یابد.

منتقدان در مورد آمارکتس چه می‌گویند؟

۲۴۸ نظر از کاربران این بروکر که از کشورهای مختلف هستند در سایت  trustpilot.com ثبت شده است. هم این سایت و هم کاربران عملکرد این بروکر را مثبت ارزیابی کرده‌اند و آمارکتس نمره ۴.۴‌ از ۵ را توانسته دریافت کند و در رتبه Excellent قرار بگیرد.

بروکر آلپاری یا Alpari

آلپاری از سال ۱۹۹۸ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و یکی از باسابقه‌ترین بروکرهای بین المللی است. بیشتر از ۲ میلیون معامله‌گر در از طریق این بروکر معاملات خود را انجام می‌دهند. این بروکر تحت نظارت رگولاتوری معتبر FSC فعالیت می‌کند و همین باعث شده تریدرهای زیادی به این کارگزاری اعتماد کنند.

امکان معامله بیشتر از ۴۵ جفت‌ارز و رمزارزهای معتبر در این بروکر وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند سبد متنوعی از نمادهای معاملاتی را داشته باشند.

حساب‌های معاملاتی بروکر آلپاری

آلپاری شش حساب معاملاتی مجزا برای کاربرانش در نظر گرفته است و می‌توان گفت در این زمینه نسبت به سایر بروکرها بالاتر است. تفاوت اصلی این حساب‌ها در مقدار واریز اولیه و لوریچ‌شان است، طوری که در حساب نانوMT4 هیچ محدودیتی برای کمترین دیپازیت تعریف نشده.

تنها در یک حساب این بروکر (PRO ECN MT4) کمسیون روی معامله‌ها اعمال شده و مبلغ آن ۱.۶ دلار در هر لات معاملاتی (حداقل) است.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر با حساب‌های معاملاتی آلپاری آشنا شوید.

ترید در آلپاری چه مزایایی دارد؟

اینجا نظرات منتقدان را بررسی نمی‌کنیم، چون اعتبار این کارگزاری برای همه روشن است و نیازی به توضیح و بررسی بیشتر نیست. بنابراین در این قسمت مزیت‌های معامله در آلپاری را بررسی می‌کنیم.

  • امکان کپی تریدینگ در این بروکر برای تریدرها فراهم شده است.
  • سایت این بروکر پشتیبانی خوبی به زبان فارسی دارد.
  • کاربران در همه ساعات شبانه‌روز می‌توانند پرسش‌های خود را از طریق تلگرام از کارشناسان بپرسند و در کمترین زمان پاسخ بگیرند. برای دریافت لینک تماس با این بروکر به سایت ایران بروکر سر بزنید.
  • پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و ۵ که در این بروکر ارائه شده است، بسیار قدرتمندند و افزون بر اینکه معاملات با سرعت بالایی انجام می‌شود، اندیکاتورها و ابزارهای زیادی در اختیار تریدرها قرار گرفته. مثلا متاتریدر آلپاری اندیکاتور شاخص دلار یا همان USDX را ارائه کرده، در حالی که غالب بروکرهای دیگر، آن را به صورت پیش‌فرض در پلتفرم خود قرار نداده‌اند. شاید به همین دلیل است که بیشترین تعداد دانلود متاتریدر، از طرف آلپاری به ثبت رسیده است.

جمع‌بندی

سه بروکری که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم، بهترین بروکرهایی هستند که برای کابران ایرانی امکان استفاده از آنها وجود دارد. اما اینکه کدام از این سه بروکر بهتر است، بستگی به استراتژی معاملاتی خودتان دارد.

در فروم سایت ایران بروکر می‌توانید با متخصصان فعال در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین بروکر را انتخاب کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 5 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.