سرمایه گذاری مستقیم کنسول جدید مایکروسافت با نام Keystone رونمایی شد؟! - اینوست دایرکت

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

فیل اسپنسر، مدیر عامل بخش بازی و رئیس تیم ایکس باکس، اخیراً پستی را به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد عرضه بازی Fallout منتشر کرده و موفقیت‌های این مجموعه محبوب را به توسعه دهنده آن یعنی استودیوی بازی‌سازی بتزدا تبریک گفته است. در تصویری که آقای اسپنسر از قفسه دفتر کار خود به اشتراک گذاشته، می‌توان مجسمه Vault Boy را که نماد سری Fallout است، مشاهده کرد. اما آنچه که این تصویر را به تیتر اول خبرگزاری‌ها تبدیل کرده، مجسمه Vault Boy نیست و اصلاً ربطی هم به مجموعه Fallout ندارد! چیزی که توجه گیمرها را به خود جلب کرده، یک دستگاه ایکس باکس است که در بالای قفسه و درست کنار کنترلر ایکس باکس قرار گرفته است. دستگاهی که در ابتدا شبیه به ایکس باکس سری اس به نظر می‌رسد، اما در واقع متفاوت از آن است و با چیزی ناشناخته روبرو هستیم! با سی اس تیم همراه باشید.

همان‌طور که گفتیم، دستگاه ناشناخته‌ای که بالای قفسه قرار گرفته در ابتدا شبیه کنسول ایکس باکس سری اس به نظر می‌رسد، اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که ابعاد این دستگاه بسیار کوچک‌تر از کنسول بازی سطح پایه مایکروسافت است. اگر دستگاه مذکور را با کنترلری که در کنارش قرار گرفته مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این کنسول ناشناخته بسیار کوچک‌تر از ایکس باکس سری اس و حتی کوتاه‌تر از کنترلر آن است! این موضوع باعث شده تا بسیاری به باور برسند که این سیستم می‌تواند کنسول استریم «Keystone» مایکروسافت باشد که اوایل سال جاری شایعه شده بود در حال توسعه است.

کنسول جدید مایکروسافت با نام Keystone

برخلاف کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس که قادر به اجرای بازی‌ها به کمک سخت افزار داخلی خود هستند، Keystone قرار است صرفاً بر اجرای بازی‌ها از بستر اینترنت تمرکز داشته باشد. در واقع، Keystone در کنار سرویس‌های اشتراکی ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس کلاد گیمینگ، می‌تواند جایگزینی کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای کنسول‌های سنتی و رایانه‌های شخصی باشد.

علاوه بر ارائه یک تجربه عالی از بازی مبتنی بر فضای ابری، این احتمال وجود دارد که Keystone به برنامه‌های پخش فیلم و سریال محبوب مانند نتفلیکس و هولو نیز دسترسی داشته باشد. این ویژگی‌های می‌توانند باعث شوند تا کنسول ابری مایکروسافت به یک دستگاه همه‌کاره تبدیل شده و بازار را قبضه کند.

زمانی که اخبار مربوط به کنسول ابری مایکروسافت در اوایل سال جاری منتشر شد، مشخص نبود چه زمانی می‌توان انتظار داشت که این دستگاه وارد بازار شود. اما حالا که این کنسول کوچک به مرحله نهایی تولید رسیده و در قفسه دفتر فیل اسپنسر جا خوش کرده است، به نظر می‌رسد زمان زیادی تا رونمایی رسمی باقی نمانده و حتی این احتمال وجود دارد که مایکروسافت Keystone را به موقع برای عرضه در فصل تعطیلات آخر سال آماده کند. هر چه که باشد، این دستگاه ارزان قیمت می‌تواند یک هدیه فوق العاده برای گیمرها در سراسر جهان محسوب شده و فروش چشمگیری را در تعطیلات آخر سال تجربه کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 34 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.