چه میشود که بازگشت سرمایه مورد انتظارتان را از سئو دریافت نمیکنید؟چطور ممکن است بعد از اینکه قیمت سئو ما تعیین شد و وارد پروسه سئو شدیم، بعد از اتلاف زمان و پول وارد بحران ورشکستگی میشویم؟چطور شانس موفقیتمان را افزایش دهیم؟
از آنجا که سئو یک سرمایهگذاری طولانی مدت نسبت به سایر کانال های بازاریابی دیجیتال است، میتواند چالش ها، مسائل و هزینه های پنهانی داشته باشد.این مسائل میتوانند بر عملکرد تأثیر بگذارند و فرصت را برای ورشکستگی یا موفقیت در آینده به وجود بیاورند.
متاسفانه بسیاری از شرکتها و سازمانها اینگونه از بین رفته اند. زمان و منابع سرمایهگذاری شده بسیاری در سئو به دلیل جنبههای خاصی از فرآیند، افراد درگیر یا چالشهای تجاری که حتی بهترین کمپینها را از مسیر خارج میکند، هدر رفتهاند.
در اینجا هشت راه مشخص وجود دارد که اگر ندانید میتوانید پول خود را در سئو هدر دهید. آگاهی از هر یک و انجام این اقدامات میتواند به افزایش شانس موفقیت شما کمک کند.
۱٫ تعریف نکردن اهداف از قبل
بدون اهداف مشخص، میتوان پول زیادی را با تمرکز و تعقیب اشتباه معیارهای عملکرد هدر داد.در خیلی از مواقع کارشناسان سئو در مورد یک مجموعه معیار صحبت میکنند و کارفرمایان در مورد مجموعهای دیگر از معیارها صحبت میکنند و این جالب نیست. وقتی همه چیز بیانتها باقی بماند، روابط و همکاریها از بین میروند.
اطمینان حاصل کنید که طرفتان بداند هر زمان که پول سرمایهگذاری میشود، عملکرد چگونه تعریف میشود و چرا قبل از اقدامات سئو نیاز به تعریف اهداف داریم.
۲٫ اندازهگیری معیارهای اشتباه
بسیاری از معیارهای سئو و تجزیهوتحلیل وب همیشه در دسترس و قابلتعریف بودهاند.اما این بدان معنا نیست که آنها برای هر شرکت یا کمپین یکسان هستند.در واقع، آنها اغلب به معناهای متفاوتی در سکشنها، رفتار یا سفرهای مشتری برای یک محصول یا خدمات هستند.
با فرض اینکه همه ما بر اساس اهداف همسو هستیم، باید مطمئن شویم که KPI و مجموعه متریکهای مناسب برای هر تبدیل را میشناسیم.اگر ما بهشدت روی سئو سرمایهگذاری کنیم و فقط به تبدیلهای آخرین کلیک نگاه کنیم، احتمالاً نقش جستجوی ارگانیک را در سفر مشتری از دست خواهیم داد.
ممکن هم است ناخواسته تاکتیکهایی را ندانسته که زمان و پول زیادی صرف میکنند و تنها به یک جنبه از تبدیلها کمک میکنند، وزن بیشتری دهیم. مطمئن شوید که دید کاملی از سفر و اسناد مشتری دارید تا بتوانید هرگونه حدس و گمان را از برنامه اندازهگیری خود حذف کنید تا عاقلانهترین تصمیمات مالی را در استراتژی خود اتخاذ کنید.
۳٫ عدم تعریف نقش
حتی با نقشهای کاملاً تعریفشده، هنوز چالشهایی در مورد همکاری و کارآمد نگهداشتن تلاشهای سئو وجود دارد.بدون نقشهای تعریف شده، مطمئناً در سئو ضرر خواهید کرد.
اگر شخص اشتباهی مسئول کپیرایتینگ، استراتژی سئو، برنامهنویس، مدیر سایت یا پروژه باشد، میتوانید پول زیادی را هدر دهید. دانستن اینکه چه کسی مسئول تمام اجزای لازم برای موفقیت است و اینکه همه آنها در یکجهت حرکت کنند ضروری است.
ناکارآمدی یا عدم توانایی برای حرکت روبهجلو زمینه بزرگی است که هزینههای سئو در آن هدر میرود.
۴٫ کار بدون برنامه
موارد خوبی برای چابک بودن و استفاده از متدولوژیهای چابک در سئو وجود دارد.بااینحال، اگر بدون یک برنامه به جلو میروید، آنگاه بخش مهمی از کار شما مشکل دارد و همیشه بهجای اینکه بتوانید از پیشبینی در سئو استفاده کنید، واکنش در لحظه دارید.
اگر متخصصین سئوی شما دائماً در حال تقلا هستند و این شما هستید که همه سؤالات را در مورد چیستی و چرایی میپرسید، این سناریوی خوبی نیست.این بدان معناست که هیچ برنامهای وجود ندارد.
یک مکث کوتاه برای تعریف استراتژی و برنامه بهمنظور انعطافپذیری و تغییرات چابک برای اطمینان از موفقیت، بدون ازدستدادن پول و زمان، مهم است.
۵٫ داشتن یک وبسایت که سئو فرندلی نیست
بزرگترین بخش اطمینان از اینکه قیمت سئو تعیین شده هدر نمیرود این است که همه طرفها بدانند در ابتدا به چه چیزی وارد میشوند.کشف کامل فناوری وبسایت یک نقطه شروع عالی است. چکلیستی از عناصر سئو را بررسی کنید که چه عناصری را میتوان و چه مواردی را نمیتوان بهروز کرد.
بدون دانستن چالشها و راهحلها، میتوانید وارد یک قرارداد سئو شوید یا زمان و هزینهای را صرف چیزی کنید که در نهایت یک کلید گمشده دارد یا باید کنار گذاشته شود. هیچکس نمیخواهد پنجاه میلیون برای سئو هزینه کند تا در نهایت به بنبست برسد و به او گفته شود که به یک سایت جدید صد میلیونی نیاز دارد.
بهتر است این را از قبل بدانید تا بودجه مناسبی داشته باشید یا تصمیم بگیرید که به سایت فعلی پایبند باشید و همچنین سعی کنید حداقل از نظر عملکرد و بهینهسازی آن را به حداکثر برسانید.
۶٫ نداشتن منبع محتوا
محتوا سوخت سئو است.یکی از چالشهای اصلی که هنگام اجرای پروژههای سئو یک شرکت سئو برای مشتریان با آن روبرو است، زمانی است که منبعی برای محتوا وجود ندارد. این ممکن است نیازمند برونسپاری محتوا یا یافتن منبع مناسبی باشد که بتواند آن را بهموقع و با بودجه ارائه دهد.
این امکان وجود دارد که در حین انتظار برای محتوا، به اقدامات دیگر پایبند باشید و روی عوامل خارجی مانند لینکسازی تمرکز کنید.اما اگر محتوا قابلارائه نباشد، میتواند به تلاش کلی سئو آسیب برساند و منجر به هدررفتن پول در سایر زمینهها شود.
۷٫ پیادهسازی استراتژیها و تاکتیکهای قدیمی
خود را مجبور به انجام سئو نکنید. این معمولاً منجر به تاکتیکهای اجباری و اغلب اقداماتی میشود که نادرست هستند یا دیگر تأثیرگذار نیستند.
اگر اقدامی قدیمی یا اسپم به نظر میرسد، یکلحظه مکث کنید و مطمئن شوید که تاکتیکها و استراتژیها با بهترین شیوهها و استانداردهای فعلی با نحوه بهینهسازی سایت شما مطابقت دارند.
با تمرکز بر روی شیوههای سئو قدیمی میتوان پول، زمان و انرژی زیادی صرف کرد.
۸٫ پرداخت برای ابزار و فناوری که به آن نیاز ندارید
مطمئن شوید که میدانید برای چه ابزارهایی پول میپردازید. اگر از آنها استفاده میکنید، آیا آنها به شما در مدیریت کمپین و موفقیت کمک میکنند.
احتمالاً ابزارهایی وجود دارند که بهصورت دورهای از آنها استفاده میکنید و میتوانید در صورت اشتراک آنها را قطع کنید تا از پرداخت ماهبهماه در صورت عدم استفاده جلوگیری شود. نیازهای خود را بشناسید و مطمئن شوید که پول خود را برای چیزهایی که نیاز ندارید هدر نمیدهید.
نتیجه
شما نیاز به یک ماشین سئو با جلوبندی خوب دارید. ما یک استراتژی میخواهیم که همه با اهداف و معیارهایی که همه ما درک میکنیم، همسو باشد. ما همچنین میخواهیم مطمئن شویم که طبق برنامهوبودجه باقی جلو میرویم.
درک مناطق پنهان که سرمایهگذاری میتواند هدر رود و بیزینسمان را وارد بحران ورشکستگی کند، مهم است. همه ما به قدرت سئو و اینکه چگونه میتواند بر اکثر مشاغل و سازمانها تأثیر بگذارد اعتقاد داریم.
بااینحال، حتی بهترین نیتها گاهی اوقات میتواند منجر به برنامهها و سرمایهگذاریهای بد شود. پس بهتر است با آگاهی به هشدارهایی که ممکن است پول و زمان را هدر دهند توجه کنید.