سرمایه گذاری مستقیم نکاتی درباره واردات از چین که کسی به شما نمی‌گوید - اینوست دایرکت

واردات از چین با وانیکس

به طور کلی در دو دهه گذشته، چین  مقصد اصلی خرید بوده است. با این وجود، واردات از چین همیشه آنطور که به نظر می‌رسد آسان نیست و همیشه هم به راحتی پیش نمی‌رود.

کسب‌وکارها باید قبل از پیدا کردن منبع در چین، خیلی از نکات ضروری را در نظر داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که روند تا حد امکان روان و امن پیش می‌رود.

 

اگر بدون انجام این مراحل از چین واردات انجام دهید، ممکن است با موانع و چالش‌هایی روبرو شوید که هزینه و زمان بیشتری نسبت به برنامه ریزی داشته باشند.

وانیکس که یک شرکت بازرگانی معتبر است در این راه می‌تواند به شما کمک کند.

برای واردات از چین با وانیکس بدون گمرک با کمترین هزینه و در کمترین زمان کلیک کنید

واردات از چین

نحوه واردات از چین و کلیاتی درباره روند آن

شما برای اقدام به این کار، باید تعرفه واردات محلی و سایر موانع تجاری مانند استانداردهای کیفیت و الزامات گواهینامه بین‌المللی برای واردات از چین را بررسی کنید. با افزایش تجارت در سطح جهانی، به شدت توصیه می‌شود که شرکت‌ها قبل از بررسی گزینه واردات، تجزیه و تحلیل دقیق هزینه و سود را انجام دهند.

 

تعرفه‌های بالا و سایر موانع تجاری ممکن است تمام سود بالقوه حاصل از واردات را از بین ببرد. همچنین، CE، UL یا سایر مجوزها و الزامات مربوط به تولیدکنندگان شاید تنها برای محصولات خاصی داده شوند.

شما قبل از هرچیز باید تعیین کنید که قصد دارید مستقیماً به کشور تولیدکننده یعنی چین مراجعه کنید یا با شرکت‌های بازرگانی واسطه همانند وانیکس واردات را انجام دهید.

 

اگرچه خرید غیر مستقیم از تولیدکنندگان چینی اغلب حاشیه سود بهتری را تضمین کرده و ارتباط مستقیم با تامین‌کنندگان را تضمین می‌کند. بسیاری از صادرکنندگان چینی در مقیاس بزرگ فعالیت می‌کنند و عمدتاً متعهد به تولید انبوه و سفارش‌های بزرگ هستند.

 

از این رو، رفتن به یک نماینده تجاری درصورتی ارزش خواهدداشت که که بتواند سفارشات کوچک را ترکیب، معامله بهتری را تضمین و از طرف شما یک بازرسی قبل از ارسال انجام دهد. قبل از ثبت سفارش، از واجد شرایط بودن تامین کنندگان نیز باید اطمینان حاصل شود.

 

در خیلی از موارد، شرکت‌های نامعتبر چینی خود را بسیار شبیه به وب‌سایت‌های شرکتی و پر زرق و برق نشان می‌دهند. بنابراین، قبل از ثبت اولین سفارش، بررسی پیشینه مشروعیت شرکت ضروری است. چین نقطه‌ای مشخص برای اینکه مردم بتوانند کلاهبرداران را شناسایی، یا وضعیت قانونی همه مشاغل را بررسی کنند ندارد، همین امر بررسی سوابق را برای شرکت‌های خارجی دشوار کرده ‌است.

 

با این حال، یک جستجو و تحقیق آنلاین که توسط که کارشناسان وانیکس پیش از ثبت سفارش انجام می‌گیرد، می‌تواند به عنوان نقطه شروع کارآمد باشد. راه دیگر این است که برای سفارشات با ارزش بالا، یک شرکت مشاوره را برای انجام بررسی‌های لازم استخدام کنید.

 

سعی کنید که سازندگان چینی را درک کرده و در مورد یک معامله موفق مذاکره نمایید. چین یک پایگاه تولیدی رقابتی است. در بیشتر موارد، تولیدکنندگان صادرات‌محور حاشیه سود زیادی ندارند و صرفاً با حاشیه به دست آمده از مالیات بر ارزش افزوده برگشتی برای کالاهای صادراتی زندگی می‌کنند.

 

اگر خریداران خارجی شرایط را درک نکنند و بیش از حد چانه بزنند، ممکن است ناخواسته محصولات بی‌کیفیتی را نصیب خود کنند. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که تولیدکنندگان چینی نمی‌خواهند سفارشات خود را به نسبت رقبای خود از دست بدهند، بنابراین باید از کیفیت کار بزنند و حاشیه سود معقولی برای خود به دست آورند.

 

کسب‌وکارهای خارجی باید قبل از تعیین منبع خود در چین، برخی از نکات ضروری را در نظر بگیرند و اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که روند تا حد امکان درست جلو می‌رود.

 

سعی کنید بارها و بارها با تولید کنندگان و تامین کنندگان چینی در مورد نیازهای محصول خود ارتباط برقرار کنید و سپس سه بار آنها مورد بررسی قرار دهید. شرکت‌های چینی ممکن است عملکرد محصول، الزامات کیفیت، و سبک زندگی در کشورهای خاورمیانه را به طور کامل درک نکنند. از این رو احتمال دارد که محصولاتی را برای رضایت خود تولید کرده باشند اما همان محصول رضایت شما را برآورده ننماید.

 

برای جلوگیری از این امر، نمی‌توانید فقط نمونه‌ها را بررسی کنید، بلکه باید یک بازرسی قبل از حمل و نقل، به خصوص برای اولین سفارش انجام دهید. ممکن است برای بازرسی قبل از ارسال، نمایندگان محلی یا سازمان های بازرسی تولید را نیز درگیر نمایید.

 

از یک مدت پرداخت مطمئن اطمینان حاصل کنید. تولیدکنندگان چینی معمولاً شرایط ۳۰٪ سپرده و ۷۰٪ با T/T (انتقال تلگراف، یک گزینه پرداخت رایج) را هنگام ارسال برای اولین سفارش می‌پذیرند. با این حال، این شرایطی پرخطر برای پرداخت خریداران است.

 

دلیل آن هم این است که بر اساس اعتبار تجاری انجام می‌گیرد و نه شخص ثالث. اعتبار اسنادی اغلب تضمین بهتری برای خریداران و همچنین مدت پرداخت منصفانه برای فروشندگان است. از مالکیت خود محافظت و تامین کنندگان خود را به رقبای بالقوه خود تبدیل نکنید.

 

برای تضمین کیفیت، بسیاری از خریداران غربی دانش فناوری خود را سخاوتمندانه به شرکای تولیدی خود در چین منتقل می‌کنند، بدون در نظر گرفتن خطر احتمالی از دست دادن مالکیت و پرورش رقبای بالقوه در بازار جهانی.

از این رو، شرکت‌ها باید یک مکانیزم حفاظت از IP را هم از نظر قانونی و هم از نظر تجاری ایجاد کنند، که این کار بسیار پیچیده‌تر از داشتن حق ثبت اختراع و ثبت علامت تجاری در چین است.

شرکت‌ها برای ایجاد یک مکانیزم تجاری قوی برای محافظت فعالانه IP به مشاوره تجاری از کارشناسان تجاری چین نیاز خواهند داشت.

تفاوت‌های ظریف فرهنگی چین را بپذیرید و یک مشارکت بلندمدت ایجاد کنید. چین کشوری پر از رابطه و کارکردهای اجتماعی که مجموعه وانیکس پس از سال‌ها تجربه واردات از این کشور به خوبی از اهمیت این موضوع باخبر است.

 

چالش‌های واردات از چین که نمی‌دانید

ضربه‌المثلی می‌گوید “وقتی در روم هستید، همانطور که رومی‌ها رفتار می‌کنند، عمل کنید”. برای تطبیق با محیط تجاری در چین و ایجاد شراکت‌های بلندمدت با تامین کنندگان چینی، خارجی‌ها باید این تفاوت‌های فرهنگی چینی را درک کرده و به رسمیت بشناسند، اگرچه نیازی به دست کشیدن از هویت فرهنگی خود ندارند.

تاجران چینی به ویژه از خارجی‌هایی که می‌توانند چند کلمه چینی یا حتی نقل قولی از یک شعر باستانی چینی بگویند، بسیار قدردانی می‌کنند.

 

استراتژی مرحله‌بندی و سایر مدل‌ها را برای تهیه از چین در نظر بگیرید. شرکت‌های خارجی گزینه‌های زیادی برای تهیه از چین دارند. بهتر است از طریق نمایندگان جنس خود را تهیه کنید، مستقیماً از تولیدکنندگان وارد کرده یا یک مرکز تدارکات در چین راه اندازی نمایید.

 

یک برنامه برای مواقع اضطراری و تامین کنندگانی پشتیبان داشته باشید. هرگز به یک تامین کننده در چین اعتماد نکنید. ممکن است مشکلاتی در مورد تامین کنندگان یا شراکت‌ها پیش بیاید. با تامین کنندگان پشتیبان، عرضه پایدارتر و همچنین قدرت چانه زنی قوی‌تری خواهید داشت.

 

واردات یا تامین منابع از چین در بیشتر موارد یک کار پیچیده است. اکیداً توصیه می‌شود که قبل از انجام اقداماتی برای واردات از چین، کسب‌وکارها با ترسیم استراتژی کسب‌وکار، سنجش منابع و شرایط بازار، استراتژی منبع‌یابی روشنی را توسعه دهند و سپس تکالیف خود را برای شناسایی تامین‌کنندگان و شرکای تولیدی شایسته و متعهدانه انجام نمایند

.

همه این چالش‌ها با اعتماد به شرکت بازرگانی وانیکس به حداقل ممکن خواهد رسید. واردات غیرمستقیم هزینه‌های جانبی را بسیار کاهش می‌دهد.

 

ثروتی بی‌پایان حاصل از بازار استوک دبی

همه ما مناظر باورنکردنی دبی را دیده‌ایم. ساختمان‌های بلند و اقیانوس‌های آبی کریستالی که به سواحل شنی زیبا می‌ریزند. هنگام تصویر کردن این شهر یک کلمه به ذهن خطور می‌کند و تنها یک کلمه می‌تواند به درستی آنچه را که برای زندگی در آنجا لازم است توصیف کند: ثروت. در واقع، دبی به عنوان مرکز تجاری و فرهنگی امارات متحده عربی، مرکز برخی از ثروتمندترین مشاغل و شرکت‌های جهان است.

برای واردات از بازار استوک دبی بدون گمرک با کمترین هزینه و در کمترین زمان کلیک کنید.

بازار استوک دبی

 

برای شهری که تنها ۳ میلیون نفر جمعیت دارد، دیدن این که از این جمعیت اندک، نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ نفر میلیونر و ۳۰ نفر میلیاردر هستند، شگفت‌انگیز است. در کل امارات سومین کشور ثروتمند جهان است که تنها پس از لوکزامبورگ و قطر در این فهرست قرار دارد.

 

اگر اولین چیزی که هنگام تصور ثروت در این منطقه از جهان به آن فکر می کنید نفت است، اشتباه نمی‌کنید، اما تمام داستان این نیست. احتمالاً تعجب خواهید کرد که بدانید دبی در سال ۱۹۶۶ نفت را کشف کرد، بنابراین این یک کشف نسبتاً جدید است. پس چگونه دبی اینقدر ثروتمند شد؟

 

باید بگوییم که مانند هر سرمایه‌گذاری بلندمدت خوب، دبی بازار استوک خود را متنوع کرد و جریان‌های درآمدی چندگانه و طولانی مدت ایجاد نمود. بازار استوک دبی بخش بزرگی از ثروتی که اکنون در این شهر می‌بینیم‌ را رقم زده‌است.

 

 

رازهای مگو درباره خرید از چین بدون واسطه

وقتی نوبت به یافتن محصولاتی برای فروش کسب‌وکار کوچک شما می‌رسد، خرید کردن از چین سودمند است. هرچه بتوانید یک کالا را ارزان‌تر تهیه کنید، حاشیه سود بیشتری خواهید‌‌ ‌داشت. از طرف دیگر، می‌توانید از قیمت کم برای کاهش قیمت نهایی مصرف‌کنندگانتان به عنوان یک استراتژی برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار استفاده کنید.

از آنجایی که هزینه‌های تولید در آسیا ارزان‌تر است، چین یکی از اولین مکان‌هایی به حساب می‌آید که کسب‌وکارهای کوچک هنگام جستجوی جنس کم‌هزینه برای فروشگاه خود به سراغ آن می‌روند.

 

در نمایشگاه‌های تجاری چین شرکت کنید

اگر امکانات لازم برای بازدید از چین را دارید، شرکت در یک نمایشگاه تجاری بهترین گزینه برای یافتن یک تامین کننده معتبر است. دو نمایشگاه اصلی وجود دارد که باید در نظرشان بگیرید:

 

  1. نمایشگاه واردات و صادرات کانتون که دو بار در سال در گوانگژو، معمولاً در آوریل یا مه و بار دیگر در نوامبر برگزار می‌شود، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تامین منابع در جهان است. در واقع، آنقدر بزرگ است که در سه فاز متمایز به کار می‌رود. به ترتیب لوازم الکترونیکی، کالاهای مصرفی و دکور خانه، و هر چیز دیگری را پوشش می‌دهد.
  2. GST، نمایشگاه تجارت منابع جهانی مشابه با نمایشگاه کانتون، با حضور بسیاری از غرفه داران مشابه هر ساله در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. این نمایشگاه بر روی دسته‌بندی محصولات خاص تمرکز دارد.

 

بنابراین اگر به دنبال واردات لوازم الکترونیکی یا لوازم جانبی مرتبط با مد هستید، این نمایشگاه می‌تواند بهترین مکان برای شما باشد. یکی دیگر از جذابیت‌های این نمایشگاه، زبان جاری در آن است. برخلاف سرزمین اصلی چین، تقریباً همه در هنگ کنگ انگلیسی صحبت می‌کنند، بنابراین رفت و آمد در آن بسیار آسان‌تر خواهدبود.

 

حضور در هر دو نمایشگاه رایگان است، اگرچه باید برای پروازها، هتل‌ها، مترجمان و غیره بودجه اختصاص دهید. این بازدید می‌تواند یک آشنایی خوب با تامین‌کنندگان چینی باشد؛ اما هزینه‌های جانبی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، به همین دلیل می‌توانید با اعتماد به وانیکس یک تجارت به‌صرفه داشته باشید.

 

خرید از چین بدون واسطه از طریق بازارهای عمده‌فروشی

در حالی که در چین هستید، بررسی یک بازار عمده فروشی ارزشمند خواهد بود، که در آن می‌توانید مجموعه گسترده‌ای از محصولات را با قیمت های بسیار پایین پیدا کنید. به عنوان مثال، بازار Yiwu، بزرگترین بازار عمده‌فروشی در جهان است. برخلاف نمایشگاه‌های تجاری، این یک فروشگاه حضوریست که می‌توانید کالاها را بررسی کرده و با آن‌ها کار کنید، یا آنها را خریداری کرده و به انبار خود منتقل کنید.

برای خرید از چین بدون واسطه و واردات به ایران با وانیکس با کمترین هزینه و در کمترین زمان با وانیکس کلیک کنید

خرید از چین بدون واسطه

 

بازارهای عمده فروشی در تمام طول سال (به جزء تعطیلات چینی) باز هستند، بنابراین لازم نیست برای یافتن تامین کننده منتظر نمایشگاه تجاری باشید. کالاها در قفسه قرار داده می‌شوند تا بتوانید دقیقاً آنچه را که دریافت می‌کنید، قبل از خرید ببینید و کیفیت محصول را از طریق بازرسی فیزیکی بسنجید.

 

تامین کنندگان چینی را در اینترنت وانیکس برای شما پیدا می‌کند

برای کسب و کارهای کوچکی که بودجه لازم برای پرواز به چین را ندارند، سفارش آنلاین محصولات عمده به صورت مستقیم از چین می‌تواند گزینه بهتری باشد. می‌توانید یک جستجوی کلی برای تأمین‌کنندگان در Google انجام دهید یا با همکاری وانیکس مستقیماً به سمت فهرست‌هایی بروید که هزاران تأمین‌کننده چینی را در اختیار شما قرار می‌دهد. دایرکتوری‌های اصلی عبارتند از:

 

  1. علی بابا. همان افرادی که نمایشگاه تجاری را اداره می کنند.
  2. AliExpress. بخشی از Alibaba که بر تولیدکنندگانی متمرکز است که در مقادیر کمتر به خریداران می‌فروشند.

 

در حالی که هر دایرکتور به شیوه خاص خودش کار می‌کند، لازم است که شما مانند یک موتور جستجو آنها را پیمایش کنید. نام محصول مورد نظر خود را بدهید، نام تامین‌کنندگان، قیمت‌ها و حداقل مقدار سفارش را دریافت خواهید کرد.

در نظر داشته باشید که امکان خرید مستقیم از این دو دایرکتوری آنلاین برای ایرانیان وجود ندارد، اما وانیکس می‌تواند با استفاده از روابط خود این کار را برای شما انجام دهد.

 

  • درخواست نمونه

هنگامی که با یک تامین کننده تماس گرفتید، چه به صورت آنلاین، چه در نمایشگاه تجاری، باید ایمیل بزنید و نمونه‌ای از کالاهای مورد علاقه خود را بخواهید. اکثر تامین کنندگان عکس محصولات یا کاتالوگ محصولات را به صورت رایگان برای شما ارسال می‌کنند. اما توجه کنید که اندازه گیری کیفیت اقلام از روی عکس دشوار است.

 

قوانین جالب واردات از چین

  1. خواسته و نیاز شما باید مشخص باشد

تا حد امکان جزئیات را در سفارش خود بگنجانید. اندازه، رنگ، ضخامت، مواد و غیره. اگر امکانش را دارید یک نمودار یا تصویر بفرستید تا جایی برای شک و تردید باقی نماند.

  1. مذاکره در مورد شرایط پرداخت

اطمینان حاصل کنید که در مورد شرایط پرداخت توافق کرده‌اید. معمولاً هنگام معامله با تولیدکنندگان چینی فضایی برای مذاکره در مورد قیمت نهایی وجود دارد.

  1. برای پیش پرداخت آماده باشید

اکثر تامین کنندگان از شما انتظار دارند که مقداری پول، معمولاً حدود ۳۰ درصد را هنگام ثبت سفارش پرداخت کنید. اکثر فروشندگان تا زمانی که پیش پرداخت به حسابشان واریز نشود، به سفارش شما نگاه هم نمی‌کنند.

  1. تضمین تجارت را در نظر بگیرید

وانیکس، با توجه به اینکه همواره به اعتماد سرمایه‌گذاران اهمیت می‌دهد، علاوه بر اینکه شرایط پرداخت را با تامین‌کنندگان در نظر می‌گیرد، چک ضمانت نیز به فرد سرمایه‌گذار ارائه می‌کند.

 

  1. برای حمل و نقل آماده شوید

حمل و نقل دریایی پنج تا شش برابر ارزان‌تر از حمل و نقل هوایی است و اگر حجم زیادی از کالا را وارد می‌کنید، بهتر است که از این شیوه حمل و نقل استفاده کنید.

واردات کالا از طریق هوا یا دریا به مجموعه کاملی از اسناد مانند فاکتورهای تجاری، لیست بسته‌بندی و بارنامه برای ترخیص کالا از گمرک نیاز دارد و ممکن است برای کالاهای وارداتی شما عوارض گمرکی درنظر گرفته شود.

 

  1. با یک نماینده گمرک ارتباط بگیرید

بهترین توصیه در اینجا این است که با یک کارگزار گمرکی ارتباط بگیرید که بتواند تمام این مراحل را برای شما انجام دهد. می‌توانید ساعت‌ها به بررسی برنامه تعرفه هماهنگی کمیسیون تجارت بین‌الملل چین بپردازید تا متوجه شوید که چه عوارض گمرکی بر روی محصولاتی که می‌خرید ارزیابی می‌شود، اما احتمالاً راحت‌تر است که از یک متخصص برای سازماندهی این موضوع استفاده کنید.

 

وانیکس که یک شرکت بازرگانی معتبر است همه این مراحل را به صورت قانونی و با تکیه بر تجربه چندین ساله خود انجام می‌دهد و به دست دارندگان کسب و کار می‌رساند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 22 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.