سرمایه گذاری مستقیم هر آنچه که باید در مورد ارتودنسی دندان بدانید ! - اینوست دایرکت

ارتودنسی یکی از شاخه ها و تخصص های دندانپزشکی است. دندانپزشکان این تخصص به درمان انحراف و ناهماهنگی دندان ها می پردازند که به نام مال اکلوژن نیز شناخته می شود. بهترین دکتر ارتودنسی در تهران در تراز کردن نامرتب دندان ها تخصص دارد. از آنجایی که اکثر روش های درمان ارتودنسی باعث بهبود ظاهر و فرم صورت افراد می شود، می توان گفت که فرآیندهای درمانی انجام شده در این تخصص جنبه زیبایی نیز دارد.

اما درمان های ارتودنسی اغلب با هدف بهبود عملکرد دهان انجام می شود. در این مقاله به زبان ساده توضیح می دهیم که ارتودنسی چیست. همچنین به معرفی انواع روش های ارتودنسی و ابزارهای ارتودنسی دندان می پردازیم. ما همچنین به برخی از سوالات رایج در مورد اینکه چه کسانی به ارتودنسی نیاز دارند و روند درمان ارتودنسی چگونه کار می کند، پاسخ خواهیم داد.

تمرکز تخصص ارتودنسی : بهترین دکتر ارتودنسی در تهران طیف وسیعی از مشکلات را برای بیماران و مراجعینی که ممکن است از درمان های ارتودنسی استفاده کنند حل می کنند. رایج ترین آنها عبارتند از:

  • فاصله بین دندان ها را از بین ببرید
  • هم ترازی قسمت بالایی و نوک دندان ها
  • دندان های کج را صاف کنید
  • بهبود توانایی گفتار یا جویدن
  • بهبود سلامت طولانی مدت لثه و دندان
  • از ساییدگی یا آسیب زیاد و طولانی مدت دندان جلوگیری کنید
  • درمان مشکلات انسداد دندان

روش های درمانی استفاده شده توسط متخصص ارتودنسی می تواند ظاهر دندان ها را بهبود بخشد و سلامت آنها را تضمین کند. ارتودنتیست برای دستیابی به اهداف خود از ابزارهای ویژه ای استفاده می کند که در بخش های بعدی خواهید دید

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی است که متخصصین آن به تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری ها و ناهماهنگی های دندان ها و فک ها می پردازند. ارتودنسی یکی از قدیمی ترین شاخه های دندانپزشکی است و شواهد زیادی مبنی بر تلاش انسان برای مرتب سازی دندان ها با روش های مختلف در طول سالیان متمادی وجود دارد.

مجله جراحتو، رسانه تخصصی در زمینه زیبایی و پزشکی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و کلینیک های زیبایی تهران و سایر شهرهای ایران می باشد. ما در رسانه جراحتو سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم.

انواع ارتودنسی دندان

همانطور که گفته شد از این روش درمانی برای اصلاح چندین مشکل از جمله نامرتبی دندان ها استفاده می شود که در بین افراد مختلف بسیار محبوب شده است. ارتودنسی می تواند لبخندی زیبا به چهره هر فردی ببخشد و با رفع عیوب به اصلاح طرح لبخند کمک کند. به طور کلی درمان ارتودنسی بسته به نوع ابزار و تجهیزات مورد استفاده به ۲ دسته تقسیم می شود:

ارتودنسی ثابت : برای مدت طولانی از تجهیزات ویژه ای برای تراز کردن دندان ها استفاده می شود. در تمام مدت درمان، این وسایل باید در دهان باشند و به هیچ عنوان (به جز زیر نظر دندانپزشک) نباید خارج شوند.

بهترین دکتر ارتودنسی در تهران کیست ؟

به طور کلی دندانپزشکی عمومی و چند تخصص دندانپزشکی دیگر داریم. همان دندانپزشکانی که برای کارهای عادی مانند پر کردن دندان، کشیدن دندان، سفید کردن و … استفاده می شود و پیش آنها می رویم  آنها دندانپزشکان عمومی هستند .  اما برخی از آنها چند سال دیگر مثلاً حدود ۲ یا ۳ سال وقت می گذارند، اما بیشتر به دانشگاه می روند و یکی از دوره های تخصصی دندانپزشکی را می گذرانند. یکی از این بهترین دکتر ارتودنسی در ایران و تهران می باشد و وظیفه این متخصص کمک به اصلاح ناهنجاری ها، مشکلات و ناهماهنگی های دندان و فک است. شما به این متخصص مراجعه خواهید کرد.

چه زمانی به نیاز به ارتودنسی پی می بریم؟

ارتودنسی محدود به سن خاصی نیست، این روش درمانی را می توان از پایان ۳ سالگی تا زمان رویش دندان ها استفاده کرد. گاهی اوقات در سنی که کودکان دارای دندان های شیری هستند، از بریس های ساده برای رهایی از عادت مکیدن انگشت یا پستانک استفاده می شود. اگرچه ارتودنسی اغلب در دوران کودکی استفاده می شود، بریس ها فقط برای کودکان نیستند. بریس ها در واقع برای کسانی هستند که می خواهند دندان های خود را بهبود بخشند. درمان ارتودنسی بزرگسالان در حال تبدیل شدن به یک شکل بسیار محبوب از دندانپزشکی زیبایی است زیرا بسیاری از افراد مایلند دندان های طبیعی خود را حفظ کنند.

ارتودنسی چگونه کار می کند؟

بریس‌ها با فشار مداوم بر روی دندان‌های شما کار می‌کنند و به آرامی باعث می‌شوند آنها به موقعیت صحیح حرکت کنند. این قوس است که بیشترین فشار را به دندان شما وارد می کند، در حالی که بسیاری از قسمت های دیگر (مانند براکت ها) برای ثابت نگه داشتن آن کار می کنند. اگر دندان های سفت دارید، ممکن است لازم باشد از وسایل لاستیکی برای افزایش فشار استفاده کنید.

کلام آخر

هر فردی که تصمیم به انجام ارتودنسی خود توسط بهترین دکتر ارتودنسی در تهران را دارد ، حتما زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین دکتر ارتودنسی در تهران کرده است ، این کار کاملا منطقی است چرا که تبحر و تجربه پزشک تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی ارتودنسی دارد ، انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی در تهران به شما کمک می کند تا یک عمل حرفه ای خوب و همچنین مراقبت های قبل و بعد از ارتودنسی را تجربه کنید .

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 5,004 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 30 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.