سرمایه گذاری مستقیم کاهش وزن آنچه می خورید مهم تر از زمانی است که می خورید - اینوست دایرکت

 

در یک مطالعه جدید، محققان به این نتیجه رسیدند که کاهش کالری مهمتر از محدود کردن زمان غذا خوردن برای کاهش وزن است.

آنها خاطرنشان می کنند که محدودیت های زمانی رژیم آنلاین می تواند منجر به پرخوری در ساعات خاصی از روز شود.

کارشناسان می گویند ممکن است محدودیت هایی در زمان خوردن فوایدی داشته باشد، اما مهم تر این است که بر روی غذاهایی که مصرف می کنید تمرکز کنید.

تلاش برای کاهش وزن؟

 

ممکن است با کاهش تعداد کالری مصرفی به جای محدود کردن زمان غذا خوردن، نتایج بهتری به دست آورید.

 

این بر اساس مطالعه جدیدی است که در چین انجام شده و در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

 

در این مطالعه، به ۱۳۹ شرکت کننده مبتلا به چاقی رژیم غذایی رژیم آنلاین  با کالری محدود داده شد. به مردان گفته شد که بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری در روز مصرف کنند. زنان به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز محدود شده بودند.

 

سپس به نیمی از شرکت‌کنندگان در مطالعه گفته شد که به غذا خوردن با زمان محدود بپردازند، نوعی از روزه‌داری متناوب که فقط بین ساعات معینی غذا بخورند. شرکت کنندگان مجاز بودند میزان کالری روزانه خود را فقط در ساعات ۸ صبح و ۴ بعد از ظهر بخورند.

 

گروهی که فقط از محدودیت کالری استفاده می کردند به طور متوسط ​​۱۴ پوند از دست دادند در حالی که گروهی که تحت محدودیت زمانی قرار داشتند به طور متوسط ​​۱۸ پوند در طول دوره مطالعه ۱۲ ماهه از دست دادند.

 

با این حال، نویسندگان مطالعه گفتند که احساس می کنند کاهش وزن بین دو گروه تفاوت معنی داری ندارد.

 

به عبارت دیگر، افزودن روزه متناوب به استراتژی کاهش وزن، تفاوت عمده ای در نتیجه ایجاد نکرد.

 

روی آنچه می خورید تمرکز کنید، نه زمان

متخصصان تغذیه می گویند که آنها متقاعد نشده اند که این تحقیق به گفتگوهای موجود در مورد روش های موثر کاهش وزن اضافه می کند.

 

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که خوردن محدود زمانی از نظر آماری برای کاهش کلی کالری روزانه در کاهش وزن و همچنین سایر پیامدهای ثانویه مانند تغییر در دور کمر، شاخص توده بدن (BMI)، چربی بدن و سایر عوامل خطر متابولیک معنی‌دار نیست. لون بن آشر، MS، RD، LD/N، متخصص تغذیه در مرکز طول عمر پریتیکین گفت.

 

بن‌آشر به Healthline گفت: این تحقیقات آنچه را که به خوبی ثابت شده است تأیید می‌کند: آنچه می‌خوریم بسیار مهمتر از زمانی است که می‌خوریم.

 

او توضیح داد: «بدن باید با کاهش کالری دریافتی و/یا مقدار انرژی مصرف شده در طول روز در فعالیت‌های زندگی روزانه و ورزش، به تعادل انرژی منفی برسد.»

 

 

مزایای غذا خوردن با زمان محدود

دلایلی وجود دارد که چرا خوردن محدود زمانی به یک روند رایج رژیم غذایی در دهه گذشته تبدیل شده است.

 

کریستین کرک پاتریک، MS، RDN، متخصص تغذیه و نویسنده «کبد لاغر»، به Healthline گفت که اکثر مشتریان او در غذا خوردن با زمان محدود موفق بوده اند. او توضیح می دهد که این روش کار می کند زیرا به طور طبیعی کالری را به دلیل محدودیت زمانی کاهش می دهد. مشتریان او اغلب از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر دنبال می کنند. برنامه غذا خوردن

 

با این حال، فراتر از کاهش وزن، برخی تصورات وجود دارد که روزه داری متناوب راهی سریع برای بهبود سلامتی ارائه می دهد. با این حال، بن‌آشر هنوز متقاعد نشده است که بتوانیم نتیجه‌گیری کنیم.

 

او گفت که مطالعاتی در مورد حمایت و نشان دادن مزایای سلامتی رژیم آنلاین فراتر از کاهش وزن با خوردن محدود زمانی در مدل های انسانی وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از مطالعات حیوانی با کمک به بهبود اثرات متابولیکی مانند تعدیل کنترل قند خون و مدیریت چربی، بهبود ریتم شبانه روزی را نشان داده است.

 

با این حال، یک بررسی منبع معتبر روزه داری در موش ها استدلال کرد که نتایج نباید برای انسان ها اعمال شود زیرا موش ها ریتم شبانه روزی شبانه و متابولیسم بالاتری دارند.

 

بن‌آشر گفت، در حالی که این مطالعات حیوانی ممکن است در نشان دادن تعادل هورمونی، بهبود میکروبیوم روده و هموستاز کلی بدن امیدوارکننده باشد، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا می‌توان آن را در انسان نشان داد یا خیر، مورد نیاز است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.